استارتآپ تحویل کالای روباتیک در آمریکای جنوبی رونق گرفت
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از بیزنس اینسایدر، شرکت استارتآپ تحویل کالای Rappi در کلمبیا یکی دیگر از شرکتهایی است که برای کاهش اتکا به نیروی انسانی در طی شیوع ویروس کرونا، به استفاده از روباتها متوسل میشود.
این استارتآپ که در سال 2015 تأسیس شده، علاوه بر کلمبیا، در مکزیک، پرو، شیلی، اروگوئه، آرژانتین و برزیل نیز فعالیت دارد.
کلمبیا در حال حاضر تحت قرنطینه قرار دارد که در آخر ماه جاری پایان مییابد، هرچند ممکن است دوباره تمدید شود. در اوایل این ماه بلومبرگ از کمبود آزمایش کروناویروس در سراسر آمریکای لاتین گزارش داد، و معتقد بود این امر ارزیابی میزان شیوع ویروس در منطقه را دشوار میکند.
مانند سایر کشورها، این استارتآپ تحویل کالای کلمبیایی، در این ایام که مردم در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا از تعامل با دیگران قرار دارند، برای سفارشهای کالا از روباتها استفاده میکند. تاکنون، این روباتها بخشی از یک ناوگان در پایتخت کلمبیا هستند که امکان گسترش آنها وجود دارد.
با گسترش کروناویروس خدمات تحویل کالا بدون تماس، بین مردم محبوبتر شد. تحویل کالا با روباتهای شرکت Kiwibot که در کالیفرنیا مستقر است، انجام میشود.
روبات Kiwibot چهارچرخ بوده و برای جلبتوجه عابران، رانندگان و دوچرخهسواران یک پرچم نارنجی روی آنها نصب شده است.
مشتریانی که به دلیل اعمال قرنطینه در خانه هستند، میتوانند وعدههای غذایی را بهصورت آنلاین سفارش داده و پرداخت کنند، سپس ارسال این کالا توسط روباتها انجام میشود. نکته مهم این است که این روباتها، بین سفارشهای ضدعفونی میشوند.
Kiwibot یک سیستم دوربین استریو دارد تا محیط اطراف خود را هنگام حرکت حس کند. سیستم سنسور آن را قادر میسازد تا در برابر چراغها و موانع واکنش نشان دهد.
این روباتها همچنین به تشخیص زوایا مجهز هستند که به آنها امکان انتخاب مسیرهای ایمن در پیادهروها و خیابانها را میدهد.
این استارتآپ روزانه با 15 ربات حدود 120 تحویل کالا را انجام میدهد. این برنامه قرار است تا ماه ژوئیه اجرا شود و سپس بهطور بالقوه در سایر شهرها گسترش یابد.
انتهای پیام/4112/
انتهای پیام/