دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1399 - 08:43
چالش‌های انجمن‌های علمی 22/ احمدپور در گفتگو با آنا:

انجمن‌های علمی نباید زیرمجموعه مدیریت فرهنگی دانشگاه باشد/ این انجمن‌ها می‌تواند حفره‌های سیستم آموزشی را پر کند

دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته مهندسی برق دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی دانشگاه چابهار گفت: انجمن علمی می‌تواند حفره‌هایی را که در سیستم آموزشی دانشگاه وجود دارد، پر کند.
کد خبر : 484753
637151174875998438_lg.jpg

پویا احمدپور در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به نقش مهم دانشگاهیان در تولید علم اظهار کرد: اگر مسئولان دانشگاه‌‌ها سرفصل‌های درسی دانشجویان را اصلاح کنند، به نتایج خوبی در عرصه تولید علم می‌رسند؛ تعدادی قابل توجهی از دروس دانشگاهی در حوزه تخصصی دانشجو نیست و اتلاف وقت محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی در پیشرفت علمی کشور اثرگذار است، افزود: انجمن علمی می‌تواند حفره‌هایی را که در سیستم آموزشی دانشگاه وجود دارد تا حدی توسط دانشجویان فعال یا با تجربه‌تر پر کند.




بیشتر بخوانید:


برخی مسئولان و اساتید اطلاعاتی درباره انجمن‌ علمی به دانشجویان نمی‌دهند/ لزوم تقویت انجمن‌‌های علمی برای ارتباط موثر دانشگاه با صنعت




دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته مهندسی برق دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی دانشگاه چابهار تصریح کرد: وزارت علوم از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و علمی حمایت آنچنانی نمی‌کند و بزرگترین اشکال در حوزه انجمن‌های علمی این است که فعالیت انجمن علمی زیر نظر مدیریت فرهنگی دانشگاه است؛ فعالیت انجمن علمی دانشجویی باید زیر نظر گروه علمی هر دانشکده و با نظارت و تأیید افراد متخصص خودِ رشته باشد تا دانشجویان بیشتری به فعالیت در کنار و نظارت اساتید خود تشویق شوند. البته در دانشگاه چابهار تا حدودی حمایت وجود دارد که نباید از چشم دور بماند و قابل تقدیر است.


احمدپور گفت: تعدادی از دانشجویان و اعضای انجمن‌های علمی صرفاً به دنبال تمام کردن درس خود و گرفتن مدرک هستند و امیدی به آینده کاری کشور ندارند و این موضوع بزرگترین مانعی است که اعضای انجمن با آن مواجه هستند.


وی با اشاره به لزوم تقویت انجمن‌‌های علمی بیان کرد: قرار گرفتن فعالیت انجمن علمی زیرنظر گروه علمی خودِ رشته و حمایت مالی از فعالیت‌های کارگاهی انجمن به‌خصوص در ساخت نمونه‌های علمی و آزمایشگاهی (به صورت خرید قطعات لازم به جای ارائه پول به دانشجو با توجه به اینکه قطعات در کارگاه و امکانات دانشگاه باقی می‌ماند و دانشجو دغدغه خرید و پول نخواهد داشت) از جمله راهکارهای تقویت انجمن‌های علمی دانشجویی است.


این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: هدف انجمن‌های علمی افزایش سطح علمی و مهارتی دانشجویان است که خود تا حدی به بهبود وضعیت تحصیل کرده‌ها در کشور کمک می‌کند، اما حل مسائل تخصصی توسط انجمن نیاز به درخواست و حمایت‌های اختصاصی دارد؛ انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه چابهار تاکنون کلاس‌ها و کارگاه‌های کاربردی خوبی برگزار کرده است که امیدواریم این فعالیت‌ها روز به روز گسترش پیدا کند.


انتهای پیام/۴۱۱۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب