دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 13:37
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی در همایش دانش و ایثار:

باید هر روز داستان دفاع مقدس را تکرار کنیم/ واحد علوم پزشکی باید پایگاه علم و معرفت و معنویت باشد

همایش دانش و ایثار پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 47698

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران در این مراسم بیان کرد: «ایثارگران و مفقودین همه ارزش های انقلاب هستند و ما تلاش می کنیم آنچه در توانمان داریم برای خانواده آنها فراهم کنیم.»


سید محمود طباطبایی اظهار کرد: «تمام برنامه زندگی در ساده‌ترین طبقه‌بندی در قرآن آمده است. الگوی واقعی ما قرآن است و اگر هدف و نقشه راه ما بر الگوی قرآن استوار باشد با موفقیت همراه خواهیم بود.»


او با اشاره به سوره بقره عنوان کرد: «تفسیر آیات این سوره دو حرف است: آنهایی که ولی‌شان را خدا قرار دادند و کسانی که ولی‌شان طاغوت بود. جمع این دو گروه در هیچ کجای تاریخ وجود نداشته و ندارد.»


رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه راه پدران و برادران شما همان راه خدا معرفت الهی و دانش است، افزود: «آنها در برابر سیل عظیمی از طاغوتیان دنیا قرار گرفتند. امام حسین (ع) هم همین کار را کرده بود اما امروز می بینیم که بعد از گذشت قرن‌ها همچنان یاد کربلا زنده است.»


طباطبایی با بیان اینکه موضوع 5+1 نیز مانند دفاع مقدس موضع‌گیری همه دنیا در مقابل حکومتی است که هدف الهی و اسلام را دنبال می‌کند، افزود: «شما وظیفه دارید همین راه را ادامه دهید و در همین مسیر معرفت الهی گام بردارید. شما باید ببینید ارزش‌هایی که پدران شما برای آن جنگیدند چه بوده است.»


او عنوان کرد: «شما برای مسلط شدن به علم، حفظ ارزش‌های انسانی و انقلاب، نگه داشتن ارزش خون شهدا و ایثار جانبازان، پژوهش و ادامه تحصیل به اراده‌ای که از ایمان می‌آید نیاز دارید.»


رئیس واحد علوم پزشکی بیان کرد: «شما دانشجویان ایثارگر باید همان راه پدرانتان را ادامه دهید. وظیفه ما و شما همان کاری است که حضرت زینب(ع) بعد از واقعه کربلا انجام داد. یعنی ارزش نهادن بر ارزش هایی که حسین (ع) برایشان جنگید و پدران شما برای حق علیه باطل در جبهه‌هایی که هیچ رفاهی جز ارزش و اخلاق و انسانیت نداشتند نبرد انجام دادند.»


طباطبایی گفت: «تمام تلاش ما این است که بستر خوبی برای تحصیل شما فراهم کنیم تا تمام کسری‌های آموزشی شما تامین شود. ما انتظار داریم شما یک قطب و مشعل فروزان برای دیگر دانشجویان باشید. این دانشگاه باید با وجود 10 هزار دانشجو پایگاه علم و معرفت و معنویت باشد که شرط لازم آن اراده و پشتکار و بهره گرفتن از آنچه است که در اختیارمان است و قول می‌دهیم دست به دست هم دهیم و بهترین امکانات را در اختیار شما دانشجویان ایثارگران قرار دهیم.»


او تصریح کرد: «یادتان باشد ما باید هر روز داستان دفاع مقدس را تکرار کنیم.»


در پایان این مراسم جوایزی به دانشجویان برتر شاهد و ایثارگران واحد علوم پزشکی اهدا شد. همچنین دانشجویانی که موفق به قبولی در آزمون دستیاری این دانشگاه شده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.


همایش ایثار و دانش امروز با حضور جمعی از مسئولان شاهد و ایثارگران، جانبازان، خانواده های شهدا و دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم پزشکی این دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب