دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1398 - 14:59
گام دوم انقلابی دیگر3/ استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران:

دستاوردهای انقلاب در جامعه توسعه پیدا کند

استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: باید راست‌گویی، اعتمادبه‌نفس، معنویت و اخلاق را در جامعه توسعه پیدا کند.
کد خبر : 449426
32781.png

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مصطفی ملکوتیان در دومین نشست علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که صبح امروز به‌همت دفتر نهاد نمایندگی رهبری این دانشگاه‌ در سالن همایش‌های مرکز مطالعات عالی بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: می‌توان مقایسه‌ای میان انقلاب اسلامی و انقلاب فرانسه یا دیگر انقلاب‌های جوامع دنیا در شاخص‌های آرمان، رهبری انقلاب، مشارکت رهبری انقلاب و... داشت.


وی افزود: همه مردم در انقلاب اسلامی ایران مشارکت داشتند اما به طور مثال در انقلاب فرانسه نزدیک به ۱۰ درصد مردم حضور داشتند؛ از طرفی با وجود رهبری انقلاب اسلامی در ایران کمتر از یک سال حکومت سیاسی ایران شکل گرفت.


در ادامه این نشست کیومرث جهانگیری استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیشرفت‌های این انقلاب مطرح شده و ایده‌آل‌های مدنظر مقام معظم رهبری نیز در قالب توصیه به جوانان مطرح شده است.


وی افزود: در این چهل سال با غفلت به شعارهای انقلاب اسلامی در برخی از بخش‌ها به نقاط ایده‌آل خود نرسیده‌ایم.


این استادیار دانشگاه تهران عنوان کرد: برای دستیابی به برهه‌های زمانی که به شعارهای انقلاب اسلامی بی‌توجهی شده باید این چهل سال را رصد کرد.


جهانگیری خاطرنشان کرد: کلید همه قفل‌های عدم کارکرد در آینده، شیوع یاس و ناامیدی در جامعه است. دشمنان انقلاب اسلامی نیز برای شیوع ناامیدی در جامعه گام‌هایی برداشته است و مطالب غیرواقعی نشر می‌دهند. هم‌چنین دستاوردهای انقلاب اسلامی را بی‌ارزش نشان می‌دهند.


وی با تأکید بر اینکه باید دسیسه‌های دشمنان برای جوانان روشن‌سازی شود، ادامه داد: باید راست‌گویی، اعتمادبه‌نفس، معنویت و اخلاق را در جامعه توسعه پیدا کند.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته