دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1398 - 15:11

پیش‌بینی احتمال تشنج با هوش مصنوعی

محققان سیستم هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که تشنج را با دقت فوق‌العاده‌ای پیش‌بینی می‌کند.
کد خبر : 445243
dims.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از انگجت، دانشمندان دانشگاه لوئیزیانا موفق به توسعه سیستم هوش مصنوعی شدند که احتمال تشنج را با دقت 99.6 درصد تا یک ساعت قبل از وقوع آن پیش‌بینی می‌کند. بدین ترتیب فرد زمان کافی در اختیار دارد تا دارو مصرف کند و برای حمله آماده شود.


 چندی قبل دستبند هوشمندی برای پیش‌بینی تشنج‌های شبانه طراحی شد و حالا دانشمندان سیستم هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که حملات صرعی را یک ساعت قبل از وقوع و با دقت عمل 99.6 درصد پیش‌بینی می‌کند. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر حدود 50 میلیون نفر در جهان مبتلا به صرع هستند که تنها 70 درصد از آنها قادر به کنترل حملات با دارو هستند.


باوجود اینکه این سیستم هوش مصنوعی درمان قطعی صرع نیست اما گامی بزرگ در روش‌های پیش‌بینی فعلی به شمار می‌رود. در رویکردهای پیش‌بینی دیگر فعالیت مغز با استفاده از آزمایش موج نگاری مغز تجزیه و تحلیل می‌شود و سپس مدل پیش‌بینی براساس آن طراحی می‌شود. در مدل جدید هر دو کار به صورت همزمان ایجاد می‌شود. در این روش با کمک الگوریتم یادگیری عمیق، نقشه‌ای از فعالیت مغز ثبت می‌شود و کانال‌های الکتریکی که طی تشنج درگیر هستند و مشخص می‌شوند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته