کارآفرینی مترادف با موفقیت در تأسیس سازمانهای سازگار با شرایط ناپایدار است
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کارآفرینی سابقهای به درازای سابقه بشری دارد اما در 30 سال اخیر علاقه به آن هم در محافل آکادمیک و هم در بین عامه مردم افزایش یافته است.
براساس انگیزهها و ریشههای این علاقه میتوان گفت که به لحاظ کاربردی و عملی کارآفرینی مترادف با موفقیت در تأسیس سازمانهای سازگار با شرایط ناپایدار و متغیر محیطی است. بهنظر میرسد به موازات افزایش علاقه و توجه به کارآفرینی، در برخی مقاطع افسانه و خرافات نیز گریبانگیر آن شده است.
هدف علم کارآفرینی بهعنوان حوزه جدیدی از علایق آکادمیک تلاش منظم، روشمند و مستمر برای خرافهزدایی و جداسازی افسانه از واقعیت کارآفرینی است. این علم در زمره علوم جوان و فاقد نظریه جهانشمول قابل طبقهبندی است.
برای فهم علم کارآفرینی میتوان نتایج پژوهشهای پیشین را در 4 حوزه فرصت، فرآیند، کارآفرین و محیط تقسیمبندی کرد. هریک از این حوزهها به عنوان یک مولفه کارآفرینی از درجه اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند.
انتهای پیام/4116/
انتهای پیام/