دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1398 - 06:45

پیشرفت علوم در رشد ادبیات کارآفرینی تاثیر بسزایی داشته است

امروزه تحولات علوم مختلف در علم سنجی و ادبیات گفتمان کارآفرینی اثرات فراوانی داشته است.
کد خبر : 431307

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کارآفرینی مفهومی عینی و عملی به درازای تاریخ اقتصاد بشری است. اما دانش نظری مرتبط با آن علم جدیدی است که حداکثر می‌توان در 50 سال اخیر شاهد شکل‌گیری آن بود. این توجه و علاقه ناشی از تحولات دهه‌های 70 و 80 میلادی در فضای کسب‌وکار بوده است.


نتیجه تحولات ساختاری در مقاطع زمانی مذکور شکل‌گیری محیطی بود که مشخصه اصلی آن تغییرات شدید و عدم قطعیت در پیامدهای این تحولات بود. تحولات بازه زمانی دهه 70 تا 80 میلادی به حذف بسیاری از سازمان‌های سنتی منجر شد.


اگرچه کارآفرینی در نوشته‌های تعدادی از اقتصاددانان سده‌های قبلی قابل توجه بود اما شکل‌گیری علم کارآفرینی به مفهوم معاصر آن تلاش نظام یافته برای تبیین، تشریح و پیش‌بینی موفقیت در تأسیس سازمان‌های سازگار با شرایط محیطی متلاطم و غیرقابل پیش‌بینی دهه‌های اخیر بوده است. 


امروزه تحولات علوم مختلف در علم سنجی و ادبیات گفتمان کارآفرینی اثرات فراوانی داشته است. مطالعات حوزه کارآفرینی نشان‌دهنده سمت و سوی پیشرفت این علم در 30 سال اخیر است. میزان پیشرفت این علم در دوران مختلف مورد توجه صاحب‌نظران این حوزه بوده است که گزارشات جالبی از آنها برجای مانده است. 


نتایج به‌دست آمده از تحقیقات کارآفرینی  در خاورمیانه حاکی از این است که اکوسیستم کسب‌وکار و اصل کارآفرینی در ایران روبه رشد و از شیب صعود مطلوبی برخوردار است.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته