دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1398 - 16:08
یک فعال استارت‌آپی:

زمینه‌سازی برای کارآفرینی باید قبل از ورود فرد به دانشگاه ایجاد شود

فعال حوزه استارت‌آپ گفت: عده‌ای معتقدند دانشگاه‌ها باید برای تربیت نیروی کارآفرین باید پیشتاز باشند اما زمینه‌سازی برای کارآفرینی باید قبل از ورود دانشجو به دانشگاه ایجاد شود.
کد خبر : 418168

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حامد تاج‌الدین در نشست تحلیلی خبری نقش استارت‌آپ‌ها در توسعه کسب و کارهای دانشحویی که در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، گفت:  انتظار نمی‌رود تمام دانشجویان در دانشگاه‌های کشور به کار آفرینی رو بیاورند. یک فرد کارآفرین شخصیت و مهارت‌های خاصی دارد.


مدیر عامل استارت‌آپ اوبار تصریح کرد: عده‌ای معتقدند دانشگاه‌ها باید برای تربیت نیروی کارآفرین باید پیشتاز باشند اما زمینه‌سازی برای کارآفرینی باید قبل از ورود دانشجو به دانشگاه ایجاد شود.


وی افزود: دانشگاه محل  تولید علم بوده و ماموریتش همین موضوع است. علمی که به توسعه کشورو صنعت کمک کند. تولید علم می‌تواند به طور مستقیم یا غیر مستقیم به توسعه صنعت کمک کنند.


تاج الدین افزود: دانشگاه نقش مهمی در  توسعه جامعه و خدمت‌رسانی به آن ایفا می‌کند. علم زمانی ارزش دارد که قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد.


مدیر عامل استارت‌آپ آچاره خاطرنشان کرد: دانشگاه باید محیطی فراهم کند تا دانشجو قبل از ورود به فضای کار و بازار با مسائل کاری آشنا شود.


وی افزود: فعالیت‌هایی چون برگزاری اردوها، نشست‌ها و همایش‌ها می‌تواند در کسب تجربه  و مهارت تأثیر چشمگیری بگذارد.کار آفرینی و کسب و کارهای کوچک تفاوت زیادی با هم دارند. اما  در ایران توجهی به این موضوع نمی‌شود. به همین دلیل توسعه استارت‌آپ‌های ایرانی در مقایسه با استارت‌آپ‌های سایر کشورها چندان جالب توجه نبوده است. استارت‌آپ‌ها قدرت رشد بسیار بالایی دارند.


تاج الدین بیان کرد: استارت‌آپ برای  مشکلی که تاکنون راه حل نداشته راه چاره پیدا می‌کند یا خدمتی ارائه می‌دهد که تا کنون وجود نداشته است.  استارت‌آپ ایتدا باید نیاز و تقاضا را در جامعه ایجاد کند. اقتصاد دو بخش خصوصی و دولتی دارد. اگر اقتصاد خصوصی در کشور  صورت گسترده فعال باشد به همان اندازه تمایل و کارهای فناورانه و استارت‌آپ‌ها بیشتر است.


وی افزود: در حالی که اگر اقتصاد دولتی در کشوری غالب باشد افراد جامعه به کارهای اداری و پشت میزی روی می‌آورند. در ایران نیز با توجه به حاکمیت اقتصاد دولتی افراد بیشتر تمایل به کارهای دولتی دارند.


انتهای پیام/۴۰۲۱


انتهای پیام/

برچسب ها: استارتآپ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته