دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1398 - 11:28
مدیرعامل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها:

ورود نهادهای غیردولتی و فشار رسانه‌ای سبب آزادی سریع‌تر «مسعود سلیمانی» از زندان می‌شود

مدیرعامل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها گفت: ورود نهادهای غیردولتی و فشار رسانه‌ای دو عاملی هستند که سبب آزادی سریع‌تر «مسعود سلیمانی» از زندان‌های آمریکا می‌شود.
کد خبر : 416712
_MID0155.jpg

فؤاد ایزدی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله با این نوع دستگیری‌ها، فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی است به این معنی که دولت آمریکا باید متوجه شود که هزینه‌ای پرداخت خواهد کرد زمانی که اساتید سایر کشورها را دستگیر می‌کند.


وی افزود: آمریکایی‌ها آبروی چندانی در دنیا ندارند اما همان ادعای دفاع از حقوق بشر زمانی که تناقضش با این دستگیری‌ها بررسی شود، می‌تواند عامل آزادی سلیمانی شود.


مدیرعامل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها اشاره کرد: مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی‌وی به دلیل فشارهای رسانه‌ای سریع‌تر آزاد شد. برخلاف پرونده مسعود سلیمانی که مدتی کسی جز خانواده وی از دستگیری‌اش خبر نداشتند، موضوع دستگیری مرضیه هاشمی سریع رسانه‌ای شد و تمام رسانه‌ها به آن پرداختند و همین موضوع نیز یکی از دلایل آزادی سریع هاشمی شد.


ایزدی بیان کرد: در نهایت باید با نهادهای غیردولتی و تشکل‌های اساتید خارج از کشور و به‌ویژه در آمریکا تماس گرفته شده و ارتباط ایجاد شود تا نسبت به پرونده سلیمانی توضیح داده شود و از این نهادهای درون آمریکا می‌توان برای فشار به دولت ایالات متحده استفاده کرد.


گفتنی است مسعود سلیمانی، استاد دانشگاه رشته هماتولوژی دانشگاه تربیت مدرس ایران یک سال گذشته برای سرپرستی یک گروه تحقیقاتی وارد آمریکا شده اما به محض ورود توسط پلیس آمریکا دستگیر شده و به مکان نامشخصی منتقل می‌‌شود. پس از پیگیری‌های فراوان خانواده دکتر سلیمانی، موفق به تماس با وی شده اما با تهدید‌های مقامات آمریکایی از رسانه‌ای کردن موضوع بازداشت خودداری می‌کنند.


دستگیری دانشمند ایرانی اواخر سال 97 رسانه‌ای شده و فشار رسانه‌ها و افکار عمومی سبب شده است وزارت امور خارجه کشورمان قدری فعال‌تر موضوع آزادی مسعود سلیمانی را پیگیری کنند.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته