دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1398 - 15:42

اپل رویداد سالانه آیفون محور خود را Apple Park برگزار خواهد کرد

در رویداد سپتامبر 2019 اپل آیفون‌های جدید، مدل‌های ساعت مچی اپل، به روز رسانی خدمات و موارد دیگر معرفی خواهند شد.
کد خبر : 414724
1077036.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رویداد امسال آیفون‌های جدید با برخی از بهترین پیشرفت‌های دوربین که سال‌ها از اپل دیده‌ایم، مدل‌های Apple Watch در مواد جدید و شاید برخی دیگر از به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری و خدمات این شرکت ارائه خواهد شد.


ترکیب آیفون 2019 ظاهراً شبیه به مدل 2018 به نظر می‌رسد، درحالی‌که اپل قصد دارد سه آیفون را در اندازه‌های 5.8 ، 6.5 و 6.1 اینچی ادامه دهد. دو دستگاه قبلی که جانشین آیفون XS و XS Max دارای نمایشگرهای OLED هستند، درحالی‌که جانشین آیفون XR برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها، به نمایشگر LCD ادامه می‌دهد.


اطمینانی وجود ندارد که اپل با توجه به نام دستگاه‌های نسل قبلی‌، جدیدترین آیفون‌های خود را به چه نام معرفی خواهد کرد، اما "iPhone 11" و "iPhone 11 Pro" نام‌هایی هستند که برای دو دستگاه پیش‌بینی‌شده‌اند. طبق گفته‌های بلومبرگ، درحالی‌که آیفون‌های آینده شبیه به مدل‌های فعلی نیستند‌، آن‌ها از شیشه‌ای مقاوم‌تر هستند. وقتی صحبت از آیفون XR می‌شود‌، ممکن است در رنگ‌های جدید ازجمله اسطوخودوس و سبز معرفی شوند.



پیش‌بینی می‌شود ضد آب بهتر، که باعث می‌شود آیفون‌های جدید نیز دوام بیشتری داشته باشند و یک طراحی قابل‌توجه و تجدیدنظر در ویژگی‌های دوربین‌های عقب موجود باشد. نسل بعدی آیفون XS و XS Max دارای تنظیمات دوربین سه لنز در یک دست‌انداز دوربین مربع هستند. گفته می‌شود که این دوربین شامل یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی، لنز 12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و لنزهای جدید با وضوح 12 مگا پیکسلی است.


سیستم سه دوربین به‌ویژه در شرایط روشنایی کم، پیشرفت‌های چشمگیری در کیفیت عکس به همراه خواهد داشت و این امکان را به شما می‌دهد تا عکس‌هایی که بزرگنمایی بیشتری دارند نمای دیدنی بیشتر ثبت شوند.



آیفون XR در حال گرفتن دوربین سه لنز نیست، اما با یک دوربین لنز دوگانه که دارای لنزهایی با زاویه دید عریض و لنز تله فوتو است، همانند آیفون XS فعلی ارتقا می‌یابد. اگرچه دارای دوربین لنز دوتایی است ، اپل هنوز به XR یک دوربین عکاسی مربع شکل می‌بخشد بنابراین با دیگر آیفون‌های 2019 مطابقت خواهد داشت.


اپل می‌‌تواند یک حالت کم‌نور را ارائه دهد که با ویژگی Night Sight در دستگاه‌های Google قابل‌رقابت باشد، ویژگی‌های مرتب مانند گزینه‌ای برای گسترش عکس وجود خواهد داشت. شایعات حاکی از قابلیت‌های جدید ضبط فیلم در آثار هستند که اپل قصد دارد ویژگی‌ای را ارائه دهد که به کاربران امکان روتوش، استفاده از جلوه‌ها، تغییر رنگ‌ها و فیلم‌برداری درست در زمان واقعی هنگام ضبط را می‌دهد.


سیستم دوربین جلوی TrueDepth جلوی دوربین کاملاً یکسان خواهد بود و شکافی قرار نیست امسال کاهش یابد‌، اما شایعه است که در حال افزودن یک چراغ روشنگر جدید و به‌روزرسانی سنسور Face ID است که امکان ضبط آیفون را فراهم می‌کند. یک میدان دید وسیع‌تر که باعث می‌شود آیفون حتی در هنگام قرار گرفتن روی یک میز با استفاده از Face ID باز شود.



شاید شایعاتی راجع به پشتیبانی از Apple Pencil برای آیفون‌های 2019 شنیده باشید ، اما این شایعات همه از منابع طراحی‌شده بوده و این ویژگی نیست که ما امسال انتظار آن را داشته باشیم.


بااین‌حال، ویژگی‌های کاملاً جدیدی در محصولات اپل وجود خواهد داشت که ارزش برجسته کردن رادارند. شارژ بی‌سیم دوطرفه، که قبلاً در تلفن‌های سامسونگ به‌کاررفته است، به شما اجازه می‌دهد تا آیفون 2019 یک دستگاه دیگر مبتنی بر Qi مانند AirPods را شارژ کند. بنابراین می‌توانید از آیفون خود برای شارژ بی‌سیم AirPods خود، انتقال قدرت بین دو آیفون یا شارژ Apple Watch استفاده کنید.


انتظار می‌رود آرم‌های اپل در آیفون‌های جدید به سمت مرکز دستگاه جابجا شوند که این‌یک عزیمت از مکان فعلی بیشتر به سمت بالا است. قرار است از مکان جدید به‌عنوان راهنمایی برای قرار دادن AirPods و Apple Watch برای ویژگی شارژ دوجانبه استفاده شود.



باتری‌های بزرگ‌تری در بازار عرضه می‌شوند که می‌تواند به معنای ماندگاری بیشتر باشد، اما این سیستم باتری اضافی را نیز می‌توان با سیستم دوربین سه لنز جدید دریافت کرد که باید منتظر بمانیم. اما شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی آیفون XS می‌تواند یک باتری 3200 میلی‌آمپر ساعتی داشته باشد، درحالی‌که جانشین آیفون XS Max می‌تواند باتری 3500 میلی‌آمپری داشته باشد. شایعه شده است که آیفون XR بعدی دارای باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی است.


پشتیبانی از پهنای باند ممکن است برای بهبود بخشیدن به موقعیت‌یابی داخل خانه و ناوبری اضافه شود و انتظار می‌رود که آیفون‌های جدید از مشخصات سریع‌تر این سیستم پشتیبانی کنند.


آیفون XR بعدی ممکن است دارای 4 گیگابایت رم از 3 گیگابایت باشد و همچنین می‌تواند 4x4 MIMO را برای سرعت‌های LTE که مطابق با XS و XS Max فعلی هستند، به دست آورند. همچنین پشتیبانی از اتصال دوطرفه بلوتوث برای اتصال دو جفت هدفون بلوتوث به یک دستگاه نیز شایع است.


وقتی صحبت از پردازنده می‌شود، انتظار می‌رود آیفون‌های 2019 از تراشه‌های A13 از TSMC استفاده کنند. به‌روزرسانی‌های تراشه عملکرد و راندمان بهبودیافته‌ای دارند و A13 هیچ تفاوتی نخواهد داشت. همچنین اپل شایعه شده که می‌افزاید، پردازنده جدید AMX  یا ماتریس را برای انجام برخی از کارهای محاسباتی سنگین ریاضی شاید برای واقعیت افزوده یا برخی از قابلیت‌های دوربین جدید اضافه کند.


3DTouch شایعه شده است که در سال 2019 از بین خواهد رفت، این بدان معناست که آیفون‌های جدید مانند آیفون XR کار می‌کنند. پرس‌های طولانی و بازخورد لمسی جایگزین حرکات فعلی 3D Touch می‌شوند.



برخی شایعات اولیه وجود دارد مبنی بر اینکه اپل ممکن است از یک درگاه USB-C به‌جای درگاه لایتنینگ در آیفون‌های جدید استفاده کند، اما بعداً شایعات در اطراف درگاه لایتنینگ تثبیت‌شده است، بنابراین انتظار نداشته باشید امسال تغییرات پورت داشته باشید. ما هنوز ممکن است در حال دریافت چیزی USB-C در قالب یک آداپتور برق 18W USB-C و کابل USB-C به Lighting باشیم که امکان شارژ سریع در خارج از جعبه را فراهم می‌کند.


شایعاتی وجود داشته است كه نشان می‌دهد اپل سرانجام آماده است تا از آن آداپتور برق 5W ارتقا بخشد و قابلیت شارژ سریع را بدون نیاز به خرید لوازم جانبی اضافی فراهم كند، اما این شایعه چیز مطمئنی نیست.


برای جزئیات بیشتر در مورد آنچه باید از آیفون‌های 2019 انتظار داشته باشید، به همراه تصاویر بیشتر از رندر، قسمت نشت قطعات و مدل‌های ساختگی که در طی چند ماه گذشته ظاهرشده‌اند، حتماً از جمع‌بندی آیفون‌های 2019 ما مطلع شوید.


مدل‌های جدید ساعت اپل



ما در مورد مدل‌های جدید Apple Watch که در سال 2019 انتظار می‌رود، شنیده‌ایم، بنابراین ممکن است این هیجان‌انگیزترین سال برای اپل واچ نباشد.


شایعاتی مبنی بر وجود مدل‌های جدید تیتانیوم و سرامیک وجود دارد اما فراتر از آن شایعات حاکی از آن است که تغییرات جزئی خواهد بود. اگر مدل‌های جدید سری 5 معرفی شوند، احتمالاً می‌توانیم از پردازنده S5 انتظار داشته باشیم كه سرعت و بهره‌وری را بهبود بخشد، اما فراتر از آن، ما نمی‌دانیم كه آیا ویژگی‌های جدید قابل‌توجه دیگری در سال جاری وجود دارد یا خیر.


بروز رسانی نرم‌افزار



نسخه‌های جدید iOS درiPadOS ، macOS ، watchOS و tvOS از زمان اولین حضور خود در WWDC در ماه ژوئن در آزمایش بتا بوده‌اند و این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند شاهد انتشار نسخه‌ای نه‌چندان طولانی پس از واقعه اپل باشند. در حقیقت، اپل به‌طورمعمول پس از رویداد ماه سپتامبر، نسخه‌های طلایی نرم‌افزار جدید را ارائه می‌دهد.


نسخه‌های نرم‌افزاری معمولاً دو روز قبل از انتشار آیفون‌های جدید اتفاق می‌افتند، بنابراینiOS 13 ، iPadOS ، tvOS و watchOS می‌توانند شاهد باشند. در 18 سپتامبر راه‌اندازی می‌شود، کاتالینا نیز می‌تواند در آن زمان بیاید، اما گاهی اوقات اپل کمی بعد نرم‌افزار Mac خود را منتشر می‌کند.


جزئیات خدمات آینده



Apple Arcade، سرویس اشتراک اپل، قرار است به‌زودی به بازار عرضه شود. Apple Arcade به کاربران اپل اجازه خواهد داد تا با بیش از 100 بازی در iPhone ، Apple TV و Mac با یک قیمت ماهانه و بدون خرید اضافی در برنامه دسترسی داشته باشند. ده‌ها نفر از برنامه نویسان در هواپیما هستند و ما انتظار داریم که با راه‌اندازی آیفون‌های جدید، این سرویس دقیقاً موردتوجه واقع شود.


+Apple TV



اپل +TV، سرویس پخش جریان بعدی اپل برای فیلم و تلویزیون است. ممکن است در رویداد جدید ماه سپتامبر آیفون، شرکت اپل اطلاعات بیشتری در مورد آن ارائه خواهد کرد. در حال حاضر، شایعات حاکی از آن است که اپل تی وی پلاس شاید در ماه نوامبر به بازار عرضه می‌شود.


لوازم جانبی جدید


اپل با رونمایی از آیفون‌های جدید و مدل‌های جدید از Apple Watch، آیفون‌های به‌روز شده را برای تناسب دستگاه‌های جدید و باندهای جدید Apple Watch در رنگ‌های مختلف معرفی می‌کند.


iPad Pro



شایعه شده است که اپل قصد دارد نسخه‌های تازه شده iPad Pro را در سال 2019 با دوربین‌ها و پردازنده‌‌های به‌روز شده منتشر کند. شایعاتی در مورد سیستم دوربین سه لنز وجود داشته است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. برای به‌روزرسانی iPad Pro 2019 تغییرات عمده‌ای پیش‌بینی‌نشده است و اپل قصد دارد با همان اندازه‌های 11 و 12.9 اینچی ادامه بدهد.


آی پد 10.2 اینچ


برای موفقیت در آی پد 9.7 اینچی یک آی پد مقرون‌به‌صرفه وجود دارد و انتظار می‌رود این دستگاه 10.2 اینچ را اندازه‌گیری کند، بنابراین ممکن است دارای حاشیه‌های باریک‌تر باشد. پشتیبانی از Apple Pencil گنجانده‌شده است. هم‌اکنون iPad 9.7 اینچی 329 دلار قیمت دارد و انتظار می‌رود اپل هزینه‌های آن را پایین نگه دارد.


MacBook Pro 



اپل امسال مدل‌های جدید MacBook Pro  را دو بار در ماه مه و ژوئیه معرفی کرد، اما به نظر می‌رسد ما در حال دستیابی به یک سومین MacBook Pro 2019 مدل 16 اینچی باشیم.  


شایعات حاکی از آن است که MacBook Pro 16 اینچی دارای حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به MacBook Pro 15 اینچی خواهد داشت که به مخاطب این امکان را می‌دهد تا نمایشگری بزرگ‌تر در بدنه داشته باشد. بنابراین وقتی نوبت به مک بوک پرو جدید می‌رسد. انتظار می‌رود MacBook Pro  16اینچی از طراحی جدید برخوردار باشد و این نمایشگر می‌تواند از وضوح تصویر 3072 x 1920 برخوردار باشد. نکته قابل‌توجه این‌که MacBook Pro جدید ممکن است دارای یک صفحه‌کلید جدید باشد.


تحلیلگر اپل ، مینگ چی چیو معتقد است که اپل مدتی است که روی این صفحه کلید جدید کار می‌کند و قصد دارد اولین بار در نسخه MacBook Pro به‌روز شود. گفته می‌شود به لطف استفاده از الیاف شیشه‌ای برای تقویت ساختار کلیدها ، از قابلیت سفر طولانی‌تر کلید و دوام بهتر برخوردار است.


به نظر اپل قصد دارد از تراشه‌های نسل نهم Cafe Lake Refresh در Intel در MacBook Pro 16 اینچی استفاده کند، که همان تراشه‌هایی هستند که در مدل‌های رده‌بالای 15 اینچی MacBook Pro به‌کاررفته‌اند.


MacBook Pro 16اینچی قصد تعویض MacBook Pro  15 اینچی را ندارد و در عوض درست در کنار آن فروخته خواهد شد، احتمالاً به‌عنوان گزینه بالاتر با توجه به اینکه شایعات حاکی از این است که دستگاه جدید در حال حاضر جایگزین مدل‌های 15 اینچی فعلی نمی‌شود، به‌احتمال‌زیاد می‌توان انتظار قیمت بالایی را داشت.


اپل تی وی


کد موجود در ساخت داخلی iOS 13 به یک مدل جدید 111 اپل تی وی اشاره دارد که نشان می‌دهد اپل در حال کار بر روی اپل تی وی به‌روز است. اطلاعات کمی در مورد دستگاه جدید وجود دارد، اما می‌تواند یک پردازنده A12 داشته باشد. هیچ سخنی در مورد اینکه چه زمانی می‌توانیم انتظار انتشار داشته باشیم وجود ندارد، اما ممکن است این تلویزیون جدید اپل در رویداد سپتامبر یا بعد از اکتبر در اپل آغاز شود.


برچسب‌های اپل



اپل در حال کار بر روی "Apple Tag" است که با محصولاتی مانند Tile رقابت می‌کند و ردیابی بلوتوث را برای مواردی مانند کلید، کیف پول، دوربین و سایر موارد ارائه می‌دهد. Apple Tag در برنامه Find My ادغام خواهد شد و از قابلیت ردیابی آفلاین بهره می‌برد. هیچ سخنی درباره زمان عرضه Apple Tag وجود ندارد، اما می‌تواند این پاییز پیش بیاید.


مینگ چی کو، تحلیلگر اپل گفت: برچسب‌های آینده از فناوری فوق‌العاده پهن باند یا "UWB" بهره خواهند برد. پهنای باند پهن باند یک فناوری رادیویی کم‌توان با برد کوتاه است که می‌تواند موقعیت داخلی دقیق‌تر از بلوتوث LE یا Wi-Fi را ارائه دهد. با استفاده از UWB، برچسب‌های اپل می‌توانند به‌طور دقیق‌تر موقعیت مکانی از بین رفته را مشخص کنند.


آیفون‌های 2019 اپل برخی از مهم‌ترین تغییر دوربین را که ما در سال‌ها داشته‌ایم به ارمغان می‌آورد‌، این چیزی است که می‌توان انتظار آن را داشت. وعده‌های ضد آب بهتر و مقاومت بهتر در برابر شکنندگی می‌تواند باعث شود که آیفون‌های جدید از همیشه دوام بیشتری داشته باشند و سپس برخی از ویژگی‌های اضافی شسته‌ورفته مانند شارژ بی‌سیم دوطرفه وجود دارد که چشم‌انتظار آن هستیم.


اگر اپل از برنامه‌های قبلی آیفون پیروی کند که امسال هیچ تأخیری در این زمینه شنیده نشده است، پیش سفارش‌های مربوط به آیفون‌های جدید ممکن است از جمعه، 13 سپتامبر یا جمعه 20 سپتامبر آغاز شود.


رویداد «فقط با نوآوری» از روز سه‌شنبه 10 سپتامبر ساعت 10:00 بعدازظهر اقیانوس آرام آغاز می‌شود. اپل این رویداد را در وب‌سایت رویداد خود و از طریق برنامه Events در Apple TV پخش می‌کند. برای کسانی که قادر به تماشای آن نیستند، MacRumors هم در MacRumors.com همراه با ادامه پوشش تا پایان ماه سپتامبر، پوشش زنده را ارائه می‌دهد.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

برچسب ها: اپل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته