دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1398 - 06:50

شارژ باتری ماشین‌های الکترونیکی در 6 دقیقه!

استارت‌آپی که از دانشگاه کمبریج در حال فعالیت است، ادعای دستیابی به باتری‌ای را دارد که تنها در 6 دقیقه می‌تواند یک ماشین الکتریکی را شارژ کند.
کد خبر : 413985
57574251.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، استارت‌آپی که از دانشگاه کمبریج در حال فعالیت است، ادعای دستیابی به باتری را دارد که تنها در 6 دقیقه می‌تواند یک ماشین الکتریکی را شارژ کند.


این چیزی است که ما قبلاً شنیده‌ایم، اما تفاوت ای‌نجاست که آن‎ها ادعا دارند می‌توانند باتری جدید را در سال 2020، تجاری کنند. استارت‌آپف ناوری‌های اکیون (Echion Technologies) توسط ژان دولاور پیلیایر درحالی‌که برای دکترای خود در رشته علوم نانو در دانشگاه کمبریج تحصیل می‌کرد، تأسیس شد.


ژان ادعا می‌کند پودر جدیدی ایجاد کرده است که جایگزین گرافیت در داخل سلول‌های باتری لیتیوم‌یون شده و ظرفیت شارژ را به روشی چشم‌گیر بهبود می‌بخشد.


وی گفت: پودرها جزء اصلی باتری لیتیوم هستند. این نوعی پودر است که به شما امکان می‌دهد تا در 6 دقیقه باتری را شارژ کنید. بنابراین ماشین الکتریکی شما تقریباً به‌آسانی قابل شارژ است. این شخص ادعا می‌کند نمونه اولیه‌ای دارد که معتبر است و صندوق «سرمایه‌گذاری‌های خصوصی جدید» و «کمبریج اینترپرایز» آن را تضمین می‌کند.


دلاورپیلیایر گفت: ما روی روش‌هایی کار می‌کنیم تا پودرهایی که مقیاس‌پذیر هستند به‌راحتی در کارخانه‌ها تهیه شوند، یک نمونه اولیه در حال حاضر داریم و در اوایل سال آینده به سمت تجاری‌سازی حرکت می‌کنیم. اما تست‌های آن باید از قبل مورد تأیید قرار بگیرند.



این بی‌سابقه است که استارت‌آپ‌ها می‌توانند سازندگان باتری را متقاعد کنند که از مواد شیمیایی گران‌قیمت در خطوط تولید استفاده کنند، اما اکیون ادعا می‌کند که مواد جدید آن به‌راحتی در تولیدات موجود قابل‌استفاده است.


این شرکت در وب‌سایت خود نوشت: شرکت اکیون یک بستر منحصربه‌فرد برای تولید مواد باتری و ساخت کامپوزیت در مقیاس آزمایشی فراهم می‌کند و مواد به‌سادگی با زیرساخت‌های تولید باتری‌های موجود و بدون هزینه برای سرمایه‌گذاری آماده می‌شود. این‌ یک منبع مناسب برای ورود به بازار و دسترسی سریع مشتری به مواد اولیه تولید باتری ذکر شده است.


شرکت اکیون که با شرکتی دیگر همکاری می‌کند قصد دارند تولید خود را از سال 2020 آغاز کنند. ادعاهای مربوط به دستیابی به موفقیت در باتری بسیار جذاب است. دانشمندان در حال ایجاد یک ماده جدید هستند که منجر به پیشرفت چشمگیر در ظرفیت باتری شده و باعث تسریع در پذیرش وسایل نقلیه الکتریکی خواهد شد.


انتهای پیام/4115/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته