دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1398 - 15:53
مواظب نسخه‌‌پیچی‌های مواد فروشان باشید؛

کاهش خطرناک قند خون با مصرف ترامادول!

داروی شیمیایی ترامادول قند خون فرد مصرف کننده را به طرز غیر معمولی کاهش می‌دهد که حتی می‌تواند او را به کام مرگ بکشاند.
کد خبر : 413714
Tramadol.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، طی پژوهش‌های جدید محققان در حوزه سلامت مشخص‌شده است که داروی شیمیایی ترامادول در عارضه کاهش قند خون تأثیر بیشتری دارد که قند خون فرد با مصرف این دارو به طرز غیرمعمولی کاهش می‌یابد.


پژوهشگران حوزه علوم پزشکی دانشگاه سن‌دیه‌گو در کالیفرنیا طی 16 از (سال ۲۰۰۴ تا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی) تحقیق به این نتیجه رسیده‌اند که این داروی شیمیایی 12 میلیون اثر جانبی دارد که این گزارش توسط سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده آمریکا منتشرشده است.


داروی شیمیایی ترامادول خاصیت مخدری دارد که استفاده مداوم از آن موجب اعتیاد و وابستگی شده و جزئی از مواد مخدر شناخته می‌شود.


این داروی شیمیایی عوارض بسیار خطرناکی دارد که اغلب مصرف‌کنندگان از اصلی‌ترین عوارض آن بی‌اطلاع هستند. در بین داروهای مسکن، ضد درد و مخدر احتمال خطر کاهش قند خون با مصرف ترامادول 10 برابر بیشتر می‌شود که این موضوع با توجه به بررسی‌ها و گزارشات حوزه علوم پزشکی ایالات‌متحده آمریکا تثبیت‌شده و موجب نگرانی اغلب محققان در حوزه داروسازی شده است.



کاهش قند خون در بیماران اگر به‌موقع درمان نشود باعث کاهش حس بینایی خواهد بود که ترامادول جز آن دسته از داروهایی است که اغلب عارضه‌هایی چون حالت تهوع سردرد و در بدترین حالت با عارضه‌ای به نام سندرم سروتونین همراه است.


با توجه به عوارض حاصل از مصرف ترامادول محققان توصیه می‌کنند تحقیقات بیشتری در رابطه با دو عامل ذکرشده پایه‌ریزی شود. کاهش قند خون خود عامل تب و لرز، گرسنگی، بی‌حالی و تپش قلب است. کاهش قند خون به‌شدت خطرناک است که اکثر پزشکان آن اهمیت چندانی به این عارضه نمی‌دهند.


انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

برچسب ها: ترامادول قند خون
ارسال نظر
هلدینگ شایسته