دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 16:15
کریم‌رحیمی در گفتگو با آنا:

عده‌ای می‌خواهند از طرح افزایش دانشجوی پزشکی سوء استفاده کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: زیرساخت کافی برای طرح افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی وجود ندارد و برخی‌ها می‌خواهند از این طرح سوءاستفاده کرده و فرزندان خود را از دانشگاه‌های ضعیف خارج کشور به ایران منتقل کنند.
کد خبر : 411128
ccc.jpg

حسن کریم‌رحیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «گفتمان عدالت، یک گفتمان اساسی است و همه چیز ماست. منهای آن، جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت»، اظهار کرد: مردم با رهبری امام خمینی(ره) برای تحقق آرمان‌های انقلاب، شهید و جانباز دادند و با تحمل تحریم‌ها با استقامت ایستاده‌اند.


وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین آرمان‌های انقلاب، تحقق عدالت بود که همه مردم در هر نقطه از کشور به میزان یکسان از منابع خدادادی برخورددار باشند. یکی از ابعاد این عدالت، عدالت آموزشی است که تمامی جوانان این کشور به یک میزان و با توجه به استعداد و توانایی و علاقه از امکانات آموزشی برخوردار باشند که در ایران، دانش‌آموزان از طریق کنکور سنجیده و با توجه به استعداد وارد دانشگاه می‌شوند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه رشته پزشکی در ایران علاقه‌مند بسیاری دارد و دانش‌آموزان سعی دارند با تلاش بیشتر وارد این رشته شوند، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دانش‌آموزان  که از وضعیت مالی مناسب برخوردار هستند هرسال از طریق برخی مؤسسات و یا به عبارتی برخی دلالان به خارج از کشور اعزام می‌شوند و برخی دانشجویان با گذراندن یک یا دو سال تحصیلی در دانشگاه‌های ضعیف خارج از کشور، برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه، قصد ورود به کشور را دارند و در واقع کنکور را دور می‌زنند.


کریم‌رحیمی تصریح کرد: برای جلوگیری از دور زدن کنکور و تحقق عدالت آموزش جهت ورود دانشجویان خارج از کشور به ایران قبلاً شرایط نسبتاً سختی وجود داشت ولی سال گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این شرایط را تقلیل داده و دانشجویان به راحتی کنکور را دور زدند و وارد دانشگاه‌های کشور شدند و امروز در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی پیگیر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که با توجه ارتباطاتی که با افراد صاحب سرمایه دارند بتوانند به راحتی دانشجویان خارج را بازگردانند که این عمل به دور از اخلاق است.


وی ادامه داد: زیرساخت کافی برای طرح افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی وجود ندارد و برخی‌ها از این طرح سوءاستفاده کرده و فرزندان خود را از خارج کشور به ایران برای تحصیل تشویق می‌کنند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس درخواست داریم با توجه به اینکه اکنون دانشگاه‌های ما زیرساخت کافی برای افزایش ظرفیت ندارند مانع از افزایش ظرفیت شوند و هر دانشگاه متناسب با ظرفیت کنونی دانشجو از بین دانش‌آموزان موفق در کنکور سراسری پذیرش کند.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته