دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1398 - 13:15
منصوری در گفتگو با آنا:

افزایش دانشجوی پزشکی نباید منجر به ورود بچه پولدارها به دانشگاه شود

دبير انجمن اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: با تصویب طرح افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی در مجلس، آقازاده‌ها در صف ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرند.
کد خبر : 411267
منصوری.jpg

پوريا منصوری در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به طرح افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی اظهار کرد: با تصویب طرح افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی در مجلس، آقازاده‌ها در صف ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرند.


وی افزود: عده‌ای آقازاده یا ثروتمند وقتی نمی‌توانند در رشته مورد علاقه خود قبول شوند خيلی راحت در يكی از كشور‌‌های خارجی، بدون كنكور ثبت نام می‌کنند و بعد از گذارندن تعداد كمی واحد درسی، به بهترين دانشگاه‌های ايران انتقالی می‌گيرند، دانشگاه‌هايی كه برای قبولی در رشته پزشكی آن خیلی باید تلاش کرد.


دبير انجمن اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه علوم پزشکی كرمانشاه با بیان اینکه برخی داوطلبان کنکور به خاطر چند سوال کمتر درست زدن از رشته مورد علاقه خود فرسنگ‌ها فاصله می‌گيرند، خاطرنشان کرد: عده‌ای فقط به دليل داشتن سرمایه به خارج از کشور برای درس خواندن می‌روند و وقتی به ایران برای ادامه تحصیل برمی‌گردند، هم تراز با رتبه‌های تک رقمی كنكور در دانشگاه‌های علوم پزشکی درس می‌خوانند که بی‌عدالتی است.


منصوری با اشاره به اینکه با يک ضرب و تقسيم ساده قيمت ارز، پر واضح است كه چه افرادی می‌توانند به خارج از کشور برای تحصیل مراجعه و هزینه‌های تحصیل و اقامت را پرداخت کنند، گفت: عده‌ای از نمایندگان به دنبال آوردن اقوام خود از خارج از کشور به داخل برای تحصیل در رشته‌های پزشکی هستند.


وی ادامه داد: مجلسی كه بنای آن براساس آرمان‌هايی چون برابری و عدالت برای كل مردم و نه به نفع سرمايه‌داری است، هشدار می‌دهیم که به دنبال منافع شخصی خود در طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی نباشند.


دبير انجمن اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: كسانی كه برای فارغ التحصيلی در رشته‌های پزشكی گاهی تا يک ميليارد تومان هزينه می‌كنند، حاضر به كشيک دادن در زمینه تحصیل خود و کارآموزی نیستند و اين بيش از بيش باعث خالی شدن بيمارستان و خانه بهداشت‌ها از پزشک می‌شود و برخی از این افراد به دلیل اینکه در فكر جبران هزينه‌های تحصیل خود هستند، به بيمار و درمان به چشم كالا می‌نگرند.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته