دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 12:27
اسماعیلی در گفتگو با آنا:

اجرای نادرست طرح افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی موجب ایجاد رانت می‌شود/ باید جلوی آقازاده‌پروری را گرفت

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اجرای نادرست طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی موجب رانت دانشجوی پزشکی در کشور می‌شود و مسئولان مربوطه باید جلوی آن را بگیرند.
کد خبر : 411057
ff.jpg

محمدهادی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی اظهار کرد: برخی از نمایندگان مجلس می‌خواهند اقوام خود را که در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند، با این طرح به کشور بیاورند.


وی افزود: اجرای نادرست طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی موجب رانت دانشجوی پزشکی در کشور می‌شود و مسئولان مربوطه باید جلوی آن را بگیرند.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه طبق استانداردهای جهانی سرانه پزشک برای همه کشورها در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: در سرانه پزشکی گفته می‌شود که برای چند هزار نفر دانشجوی پزشکی، چه تعداد پزشک مورد نیاز یک کشور است.


اسماعیلی تصریح کرد: سرانه پزشک در ایران از متوسط جهانی پایین‌تر بوده و حتی از کشورهای توسعه نیافته عمان و سوریه کمتر است که باید بررسی شود اشکال کار کجاست. بدون شک باید افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در ایران صورت بگیرد اما باید ساز و کار درستی برای آن در نظر گرفته شود.


وی با اشاره به اینکه برای طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی باید زیرساخت‌های آموزشی فراهم شود، گفت: قبل از اینکه تعداد پزشکان افزایش پیدا کند، باید به عدم توزیع مناسب پزشکان رسیدگی شود. قوانینی باید در راستای توزیع مناسب پزشکان تدوین شود که در همه مناطق محروم نیز، پزشک داشته باشیم.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: اگر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی نیاز کشور است، باید از دوره‌های روزانه پذیرش صورت بگیرد نه اینکه فلان آقازاده در خارج از کشور به ایران بیاید و در این طرح افزایش ظرفیت شرکت کند و به تحصیل در ایران بپردازد. اولولیت باید با دانشجویان پزشکی روزانه داخل کشور باشد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته