دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1398 - 00:35
در روز پایانی نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

اعتراض دادستان کل کشور به فیفا/ حسینی: نامزد انتخابات نمی‌شوم / اعضای شورای مرکزی انجمن مستقل انتخاب شدند / استقبال از تغییر رویکرد امارات

در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سخنران‌هایی از قوه‌قضائیه، وزارت امورخارجه و ارتش مطالبی پیرامون ارتباط با همسایگان، حضور زنان در ورزشگاه‌ها و انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کردند.
کد خبر : 409685
738753_372.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با شعار «عقلانیت‌ انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالتخواهی اخلاق‌مدارانه» از ۱۵ الی ۱۸ مردادماه در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.


در روز آخر نشست این اتحادیه، سرتیپ پوردستان رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و صادق محصولی وزیر کشور در دولت نهم و فعال سیاسی در جمع دانشجویان سخنرانی کردند.


اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل انتخاب شدند


پس از برگزاری انتخابات با حضور اعضای شورای عمومی این اتحادیه، سجاد اسدی از دانشگاه سمنان، حمزه دستیار از دانشگاه هرمزگان، معین رضیئی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سید ایمان احمدی  از دانشگاه یزد، حسین رجبی از دانشگاه محقق اردبیلی و همچنین الناز گازرانی  از دانشگاه تهران و زهرا ایزدی  از دانشگاه یزد به عنوان اعضای اصلی بیستمین شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور انتخاب شدند.


همچنین پیام مرادی، محمدرضا محمدی و امیرحسین پناهی به عنوان اعضای علی‌البدل شورای مرکزی این اتحادیه دانشجویی انتخاب شدند.


استقبال از تغییر رویکرد امارات متحده عربی


سید عباس موسوی


سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه کشورهای همسایه اولویت سیاست خارجی ما هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تغییر رویکرد توسط کشورهایی که تاکنون سوءتفاهم داشته‌اند، استقبال می‌کند.


وی در پاسخ به اینکه آیا تغییر رفتاری از سوی کشورهای حوزه خلیج‌فارس نسبت به ایران رخ‌داده است؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تغییر فکر، رفتار و رویکرد توسط هر کشوری که تاکنون سوءتفاهم داشته به‌ویژه کشورهای منطقه که اولویت سیاست خارجی ما هستند، استقبال می‌کند.


سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه اعلام کرده که همسایه‎ها اولویت اول ما هستند.


وی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر روزی کشورهای منطقه به این نتیجه برسند که برای امنیت منطقه، امنیت خود و صلح و امنیت جهانی می‌توانند با ایران تعامل داشته باشند، آغوش جمهوری اسلامی ایران باز است و بی‌درنگ استقبال می‌کند.


آمریکا حرفی برای گفتن ندارد


صادق محصولی


صادق محصولی فعال سیاسی در نشست اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: بعد از ۴۰ سال شاهدیم هر روز انقلاب پیشرفت کرده و نیازی به مصداق‌ها نیست و به این خاطر ایمان امام خمینی به خدای خودش و مردم بود و اگر کسی خالصانه پای‌کار بیاید مردم کمکش می‌کنند.


 وی ادامه داد: اکنون خودمان می‌بینیم آمریکا بیشترین تعداد تجهیزات نظامی را دارد، اما وقتی ما به‌جایی می‌رسیم که پهپاد آن را ساقط می‌کنیم، حرفی برای گفتن ندارند. خداوند در قرآن می‌فرماید: «جایی که به تعدادتان مغرور شوید شکست می‌خوردید.» ایمان کامل به خدا موجب پایداری مقاومت می‌شود و مقاومت هوشمندانه وقتی استفاده می‌شود که ایمان داشته باشید. اگر خیری برسد قلب شما مطمئن می‌شود و اگر فتنه‌ای بیاید سبب رشد می‌شود.


وی گفت: هیچ‌ چیزی مثل ولایت در موردش صحبت نشده و در زمان غیبت معصوم، ولایت‌فقیه است و اگر ولایت نداشته باشیم بی‌فایده است. ولایت مثل روحی است که در جسم است که اگر این روح نباشد جسم به هیچ دردی نمی‌خورد.


فیفا چه‌کار دارد در ورزشگاه‌های ایران زن هم حضورداشته باشد!


دیدار دادستان کل کشور با همتای خود از کشور پاکستان


محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور نیز در این نشست خطاب به دانشجویان گفت: با توجه به شعارتان با سخنی از امام هشتم شروع می‌کنم آن این است «عقل عطیه است.» عقل موجودی است که خداوند متعال به ما عطا کرده و شناخت حقیقت در عقل برای انسان مقدور نیست چون قابل‌درک و قابل‌تجزیه و تحلیل علمی نیست.


وی ادامه داد: در تعیین مفهوم عقل در جوامع مختلف از قدیم‌الایام تا به امروز اختلاف است. اگر ما عقلانیت را به سه دسته تقسیم کنیم: عقلانیت معرفتی، عقلانیت اخلاقی و عقلانیت انقلابی. یکی از اصحاب امام ششم و نقل از کتاب شیخ کلینی می‌گوید که از امام صادق سؤال کردم «ما العقل؟ فرمودند العقل ما عبد به الرحمن واکتسب به الجنان» عقل عبارت است از آن چیزی که از آن حقیقتی که خداوند در وجود انسان قرار داده.


 منتظری با تأکید بر اینکه عقلانیت انقلابی یعنی نفی عقلانیت غربی و سکولاریسم افزود: در کتاب جمهوری اسلامی آمده که اگر شما بخواهید عقلانیت انقلابی را ابزار اسوه حرکتی خود قرار دهید، حتماً باید به این معنا توجه داشته باشید. عقلانیت انقلابی لازمه‌ مبارزه با ستمگری، استکبار و ظلم‌پذیری است. در نظام جمهوری اسلامی وقتی‌که می‌خواهید تعریف کنید عملکردها را هیچ‌گاه در ذهنتان ملاک قرار ندهید.


دادستان کل کشور در پاسخ به این سؤال که در نظام جمهوری اسلامی عقلانیت انقلابی برای چیست، گفت؟ لازمه عبارت نفی عقلانیت غیرانقلابی یعنی داشتن عقلانیت انقلابی؛ درنتیجه باید مقاومت هوشمندانه داشته باشید. شما الحمدلله مشغول علم و تحصیل است نمی‌بینید وقتی ما اطلاعات که به دستمان می‌رسد دشمن با تمام سعی و تلاششان با ابزارهای مختلف به دنبال این است که این مقاومت فروکش شود؛ نه‌تنها مقاومت تسلیحاتی مقاومت‌های گوناگون در عرصه‌های مختلف ازجمله برنامه‌ریزی‌های بسیار کارشده، اندیشمندان بسیار دقیق در حال پژوهش هستند اینکه چگونه اعتقادات باورهای جوانان را که اساس بقا انقلاب را همین شما جوانان نگه‌ داشته‌اید آنان هدف قرار دادند آن‌قدر سرمایه‌گذاری می‌کنند. نفوذی که دشمن در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری تلاش می‌کنند هزینه صرف می‌کنند. مقام معظم رهبری در ارتحال امام رحمه‌الله علیه بسیار جامع و عمیقی در این اساس داشتند امروز یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در زندگی‌مان به آن توجه کنیم بحث مقاومت است.


منتظری اشاره کرد: دشمن خواستار از بین بردن مقاومت ماست. یک سندی به نام ۲۰۳۰ تهیه کردند. رهبر دراین‌باره بشدت مخالفت کردند یک بخش آن علنی شد و بخش دیگر غیرعلنی. برای اینکه این مسئله از بین نرود. من به شما بگویم ما آثار و سند ۲۰۳۰ را در بخش‌های مختلف می‌بینیم من هشدار می‌دهم به بعضی از مسئولان مختلف در عرصه‌های فرهنگی، هنری، علمی و در نشست‌های خصوصی به آن‌ها هشدار می‌دهیم برخورد قضایی می‌کنیم اما علنی نمی‌کنیم.


وی اضافه کرد: اینکه فیفا می‌آید در رسانه اعلام می‌کند که اگر چنانچه ورزش ایران اجازه‌ی ورود بانوان به ورزشگاه را ندهد ایران را محروم می‌کند! فیفا چه‌کار دارد در داخل کشوری که چند هزار تماشاچی برای فوتبال می‌روند اینکه گیر داده‌اند در ورزشگاه‌های ایران زن هم حضورداشته باشد. آیا دلشان برای سالن‌های ورزشی ما سوخته؟! عدالت اجتماعی باید توسط قوه مجریان برقرار شود در جمهوری اسلامی اشتباه است که تصور کنیم عدالت را باید عدلیه اجرا کند در نظام جمهوری اسلامی ایران حاکمیت باید مادرانه باشد.


منتظری تصریح کرد: قرآن کریم دراین‌باره می‌فرماید: «وَإِذا حَكَمتُم بَينَ النّاسِ أَن تَحكُموا بِالعَدلِ». لذا جمهوری اسلامی و مدیرانش از مدیران اجرایی تا قوه مقننه و قضائیه گرفته باید در مرز عدالت حرکت کنند. یکی از نکات و مطالبی که شما جوانان باید مروجش باشید این است که از مسئولان بخواهید و مطالبه کنید با توجه به شعار زیبای بیستمین نشست که شعار عدالت‌خواهی اخلاق مدارانه ذکرشده است باید در مطالبات خود نکات اخلاقی را رعایت کنید. ما باید برای اجرای یک حقی از حقوق الهی یا برای جلوگیری یک مذاکره بخواهید متوسل شوید.


وی در پایان گفت فضای مجازی ما به‌شدت آلوده است به آنچه در مجازی وجود دارد اتکا نکنید. هرگاه بخواهید در مورد برنامه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و. اطلاعاتی کسب کنید بین اعضای انجمن خود بنشینید و بحث کنید سعی کنید خبر را از منبع صحیح به دست آورید و اگر ازهر ارگان مطالبی غیراخلاقی دیدید مطالبه گری کنید.


فرهنگ مقاومت ایران کشورهای منطقه را هم تحت‌الشعاع خود قرار داده


پوردستان


سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور گفت: فرهنگ مقاومت ایران با عبور از مرزها، کشورهای منطقه را هم تحت‌الشعاع خود قرار داده و آمریکا در موضع ضعف قرار گرفته است. با تدابیر و هدایت‌های حکیمانه رهبری و حضور ملت مؤمن و انقلابی درصحنه و پادررکاب و انگشت روی ماشه بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ایران از استحکام، قوت و قدرت بالایی برخوردار است.


وی گفت: مزیت‌های ایران اعم از قرار گرفتن در شمال آبراه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بود که به آمریکایی‌ها امکان کنترل صادرات نفت را می‌داد. در آن زمان برای کشورها سهمیه‌ای مشخص‌شده بود که بر اساس آن باید استفاده می‌کردند و اگر بیش از آن می‌شد، جلوی صادرات را می‌گرفتند.


پوردستان با اشاره به همت جوانان و تدبیر رهبر معظم کل قوا گفت: پرچم اسلام در سراسر گیتی در آینده نزدیک به اهتزاز درمی‌آید و شاهد فروپاشی آمریکا خواهیم بود.


وی همچنین به مزیت همسایگی ایران با شوروی سابق با ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها تمام مدارهای جاسوسی خود را در شوروی مستقر کرده بودند که علاوه بر شنود تمام مکالمات، تمام پروازها را هم زیر کنترل رادارهای خود داشتند.


رئیس مرکز مطالعات و راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با برشمردن برخی دیگر از مزیت‌های ایران برای آمریکایی‌ها ادامه داد: کشور ما بازار محصولات آمریکایی، ژاندارم و جبهه جلویی ناتو مقابل ورشو بود که با پیروزی انقلاب اسلامی تمام این مزیت‌ها از آمریکایی‌ها گرفته شد که امروز برای جاری کردن مجدد این مزیت‌ها خود را به هر دیواری می‌زند.


احمدرضا پوردستان افزود: درد و نگرانی اصلی آمریکا نه‌تنها این بلکه انقلاب اسلامی بود که با خود ادبیاتی جدید مانند استقلال، آزادی، مردم‌سالاری و حکومت دینی و نفی سلطه را به همراه آورده بود و آمریکایی‌ها می‌دانستند که این ادبیات از حوزه مرزهای جغرافیایی ما هم خارج‌شده و حتی کشورهای منطقه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. به همین سبب از ۲۲ بهمن ۵۷ به بعد اقدام‌های براندازی این انقلاب را راه انداخت.


برنامه‌ای برای نامزدی در انتخابات ندارم


مجید حسینی


مجید حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران که  اخیرا انتقادات تندی را از حقوق و دریافتی‌های پزشکان، مؤسسات کنکور و مدارس غیرانتفاعی  مطرح کرده، در حاشیه بیستمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در انتخابات مجلس نامزد نمی‌شوم و هیچ برنامه‌ای برای نامزدی در انتخابات آینده ندارم.


وی همچنین گفت: من قول می‌دهم اگر قانونی تصویب شود که براساس آن سقف پرکیس پزشک در ایران 20 میلیون تومان شود، قول می دهم در هیچ انتخاباتی در ایران شرکت نکنم.


انتهای پیام/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته