دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1398 - 17:05
دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل:

بیستمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار می‌شود

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: بیستمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با شعار عقلانیت انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالتخواهی اخلاق‌مدارانه ۱۵ الی ۱۸ مردادماه برگزار می‌شود.
کد خبر : 408771
13980513000772_Test_PhotoN.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پیام مرادی در نشست خبری بیستمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که ظهر امروز در محل این اتحادیه برگزار شد، گفت: نشست سالیانه این اتحادیه با شعار عقلانیت انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالتخواهی اخلاق‌مدارانه برگزار می‌شود.


وی افزود: این نشست از ۱۵ الی ۱۸ مرداد با حضور 400 نفر از نمایندگان انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشجویان 60 دانشگاه کشور در دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد.


مرادی اظهار کرد: سال 78 انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل استقلال خود را از دفتر تحکیم اعلام کرد و امسال بیستمین نشست سالانه خود را تجربه خواهد کرد و وارد دهه سوم فعالیت خود می‌شود. در این نشست چشم‌انداز دهه سوم خود را تدوین خواهیم کرد.


وی عنوان کرد: عقلانیت انقلابی از سه سال پیش به عنوان چارچوب گفتمانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل انتخاب شده. تمایز بین آرمان‌گرایی صحیح و غیرصحیح، عقلانیت در انقلابی‌گری است.


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: در عدالت‌خواهی برخی ممکن است به دنبال قبیله‌گرایی یا جلوه‌فروشی باشند. سوءاستفاده از آسیب‌ها برای کسب موضع برتر سیاسی ممکن است در برخی از حرکت‌های عدالت‌خواهانه وجود داشته باشد. فاصله بین عدالت‌خواهی درست و نادرست، عقلانیت است.


مرادی ادامه داد: در آزادی نیز عده‌ای آزادی را به ولنگاری و اباحه‌گری تقلیل داده‌اند اما آزادی‌های مردم نیز وجود دارد. در معنویت نیز دو طیف مختلف تندرو و ولنگار فعال هستند. معنویت انقلابی، معنویتی است که توأم با موضع‌گیری سیاسی بوده و منجر به تربیت نسل مدافع حرم شود.


وی اشاره کرد: تجربه خروج آمریکا از برجام نشان داد که استقلال‌طلبی تنها راه دستیابی به آزادی و امنیت ملی است. طرفداران تصویب کنوانسیون‌ها و برجام، انقلابی بودن را مساوی با غیرعقلانی بودن معرفی می‌کنند، در حالی که عقلانیت یکی از پایه‌های اساسی تفکر امام خمینی(ره) بود.


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در تشریح شعار بیستمین نشست این اتحادیه مطرح کرد: مقاومت هوشمندانه عبارتی است مقابل تحریم‌های هوشمندانه که در مقابل هجمه‌های نرم باید مقابله نرم کرد و در تهدیدات سخت نیز باید بنیه‌های دفاعی را تقویت کرد. در مقابل زورگویی‌های دشمنان سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی نمونه‌ای از مقاومت هوشمندانه بود.


مرادی تأکید کرد: در موضوعات اقتصادی و قدرت نیمه‌سخت دچار مشکلاتی هستیم که اگر مقاومت هوشمندانه را به‌کار بگیریم، می‌توانیم با ساماندهی نظام مالیاتی کشور،‌ اصلاح ساختار اقتصادی، اصلاح ساختار بودجه و توجه به ظرفیت‌های داخلی تولید می‌توانیم در این بخش نیز موفق شویم.


وی اضافه کرد: در موضوع عدالت‌خواهی نیز دوگانه عدالت‌خواهی مصداقی و غیرمصداقی در کشور به وجود آمده بود. عده‌ای با بهره‌برداری از این دوگانه‌ها سعی کردند نومحافظه‌کاری را تئوریزه کنند و با این اقدام عدالت‌خواهی را زمین بزنند. عده‌ای نیز همان رویه عدالت‌خواهی مصداقی را پیگیری کردند. درک ما این است که باید نسبت به سوژه‌ها و مصادیق بی‌تفاوت نبوده اما مصداق‌ها را نتیجه تصمیمات سیاسیون می‌دانیم.


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اذعان کرد: دانشجو و جریان دانشجویی در جریان عدالت‌خواهی خود باید توجه کند که در مقام قضاوت نیست و ضمن توجه به مصداق‌های عدالت‌خواهی یا تضییع حقوق مردم، نباید در مصادیق متوقف شوند. عدالت‌خواهی مسئله‌محور سوژه‌نگر مد نظر فعالان دانشجویی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل است.


مرادی در ادامه با برشماری مهمانان ویژه بیستمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام کرد: مهم‌ترین دستور کار این نشست، برگزاری انتخابات شورای مرکزی بوده و جلسات اتحادیه در دو بخش صبح با هدف برنامه‌های آموزشی و برگزاری کمیسیون‌های تخصصی به‌همراه هم‌اندیشی اقدامات سال آینده و همچنین بخش بعدازظهر با هدف اجرای برنامه‌های سیاسی و اجتماعی با حضور فعالان سیاسی و مسئولان کشور برگزار خواهند شد.


وی گفت: دادستان کل کشور، رئیس بنیاد مستضعفان، سخنگوی وزارت امور خارجه، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، همچنین غلامعلی حداد عادل، صادق محصولی، سیاوشی، حمیدرضا حاجی‌بابایی و سید فرید حسینی از مهمانان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خواهند بود.


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ابراز امیدواری کرد: با رایزنی‌هایی که انجام شده است، محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام ذوالنوری و سرتیپ حیدری نیز در صورت امکان در نشست این اتحادیه حضور خواهند یافت.


انتهای پیام/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته