دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1398 - 03:00
رمضانی در گفتگو با آنا:

استفاده از اساتید جوان به پیشرفت دانشگاه‌ها کمک شایانی می‌کند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان گفت: استفاده از اساتید و اعضای هیئت‌علمی جوان می‌تواند به پیشرفت و ارتقای سطح کیفی دانشگاه‌ها کمک شایانی کند.
کد خبر : 409474
h.jpg

محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به صحبت برخی مسئولان درباره سن اعضای هیئت علمی اظهار کرد: براساس اعلام معاون آموزشی دانشگاه تهران سن بازنشستگی برای اعضای هیئت علمی با مرتبه استادیاری ۷۰ سال و با مرتبه دانشیاری ۶۷ سال تعیین شده است.


وی افزود: برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها دید خوبی نسبت به بازنشستگی ندارند معتقدند که بازنشستگی اساتید با تجربه، ممکن است اثرات جبران ناپذیری را در بلند مدت برای دانشگاه داشته باشد.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان بیان کرد: این افراد تصور می‌کنند با بازنشسته شدن افراد و جایگزیی اساتید جوان، انتقال تجربه به خوبی صورت نمی‌گیرد و سازوکاری برای استفاده از اساتید بازنشسته وجود ندارد و در بعضی موارد ممکن است که شأن استاد پایین بیاید. اما باید فکر خود را اصلاح کنند و به جوان‌ها اهمیت بدهند.استفاده از اساتید و اعضای هیئت‌علمی جوان می‌تواند به پیشرفت و ارتقای سطح کیفی دانشگاه‌ها کمک شایانی کند.


رمضانی تصریح کرد: اگر به بیانات مقام معظم رهبری در چند سال گذشته و به خصوص بیانیه گام دوم انقلاب نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تأکید ایشان بر استفاده از جوانان و میدان دادن به آنان است. بنابراین استفاده از اعضای هیئت علمی جوان در دانشگاه‌ها موجب تزریق امید و پویایی به دانشگاه می‌شود، البته در کنار اساتید جوان باید از تجربیات اساتید بازنشسته نیز استفاده شود.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به شأن و منزلتی که اساتید میانسال در سال‌های خدمت خود داشتند، باید با احترام از تجربیات آنان در راستای رشد و ارتقای دانشگاه استفاده کرد. حضور اساتید جوان در دانشگاه و استفاده از اندوخته‌های علمی اساتید بازنشسته موجب می‌شود که دانشگاه‌ها سرشار از پویایی و نوگرایی شوند.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته