دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1398 - 09:00
رحمتی در گفتگو با آنا:

حرکت علمی کشور با اعضای هیئت علمی جوان شتاب بیشتری می‌گیرد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: حرکت قطار علمی کشور با حضور اعضای هیئت علمی جوان شتاب و سرعت بیشتری می‌گیرد.
کد خبر : 407728
47.jpg

محمدمهدی رحمتی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به جوان‌سازی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: حرکت قطار علمی کشور با حضور اعضای هیئت علمی جوان شتاب و سرعت بیشتری می‌گیرد.


وی افزود: پس از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، لزوم بازنگری جدی در همه عرصه‌های حیاتی و سرنوشت‌ساز کشور احساس شد. سلسله وابسته و خودفروخته پهلوی صدها‌ سال این کشور را از قطار پرسرعت حرکت علمی دنیا به عقب برده بود و جبران این خسارت، به حرکتی همه جانبه و پرشتاب دراز مدت نیاز داشت.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران بیان کرد: تأکیدات مکرر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر اهمیت این سنگر برخاسته از توده مردم، نه تنها به سبب حضور قشر نخبگانی و فرهیخته جامعه در دانشگاه که بی‌شک مبتنی بر نگاه بلندمدت انقلاب به سمت تمدن نوین اسلامی و نقش پررنگ علم و دانش در این مسیر بوده است.


رحمتی با اشاره به اینکه اساتید میانسال در دانشگاه باید جای خود را به نیروهای تازه نفس و با انگیزه‌تری بدهند، اظهار کرد: در حال حاضر متولدین بعد از انقلاب که شور و هیاهوی دوران پیروزی خون بر شمشیر را درک نکردند، اما بعضاً پدران خود را در هشت سال دفاع مقدس از دست دادند و سختی و مشقت جنگ، شیرینی دوران کودکی را به کامشان تلخ کرد، با انگیزه‌ای مضاعف به خط مقدم مبارزه علیه استکبار جهانی در میدان علم و صنعت آمده‌اند.


وی عنوان کرد: اساتید جوان، متخصص و انقلابی نیازمند حضور در دانشگاه‌ها و ارتباط با دانشجویان نسل بعدی به منظور روشن کردن راه آینده آنان و نیز جهاد همه جانبه علمی در میدان نبرد هستند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان خاطرنشان کرد: جوان‌سازی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و جایگزینی اساتید جوان و متخصص به جای اساتید پرسابقه و کناره‌گیری اساتید بازنشسته، باید توسط مسئولان مربوطه پیگیری و به نتیجه برسد.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته