دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1397 - 19:30
بسیج اساتید دانشگاه علم‌وصنعت مطرح کرد؛

تحقیر بی‌سابقه جامعه علمی کشور با اقدام تجاوزکارانه بازرسان آژانس انرژی اتمی

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بازدید بازرسان آژانس از این دانشگاه، این واقعه تلخ را تحقیری بزرگ و بی‌سابقه برای جامعه علمی و دانشگاهی ایران دانست
کد خبر : 291891

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در بیانیه‌ای بازدید بازرسان آژانس از دانشگاه علم و صنعت را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است:


«با کمال تاسف مطلع شدیم که اخیرا بازرسان آژانس انرژی اتمی(IAEA) در اقدامی گستاخانه و البته دزدانه به دانشگاه علم و صنعت ایران وارد شده و بی‌شرمانه به بازرسی و تفتیش آزمایشگاه‌های یکی از دانشکده‌ها پرداخته و با دستمال‌های خاص خود نمونه‌برداری انجام داده‌اند. مسلما این اقدام، تحقیری بزرگ و بی‌سابقه برای جامعه علمی و دانشگاهی و ملت عزیزمان است و تحمل غصه و درد آن بسی دشوار.


قطعا اگر اساتید، دانشجویان و کارکنان غیور دانشگاه قبل از زمان بازرسی از آن مطلع شده بودند، به هیچ وجه اجازه چنین اقدام تجاوزکارانه‌ای را نمی‌دادند و به هر نحو ممکن مانع آنها می‌شدند. در اینجا ذکر چند نکته ضروری بنظر می‌رسد:


اول موضوع تخصصی دانشکده‌های این دانشگاه ارتباط خاصی به انرژی هسته‌ای ندارد.


ثانیا اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تمامی کشورها، بالاخص کشور مستقل و انقلابی ایران، در انجام هر نوع تحقیق و پژوهش علمی آزاد و مختار هستند.


ثالثا مگر در ننگ‌نامه برجام، علاوه بر پذیرش تحقیرهای فراوان ملت انقلابی ایران و دستاوردهای آن، اجازه تفتیش مراکز علمی و دانشگاهی هم به اجانب از جمله آژانس اتمی داده شده است که ما دانشگاهیان از آن بی‌خبر بوده‌ایم؟


رابعا سابقه بازرسی‌های آژانس و اتفاقات تلخ بعدی نشان می‌دهد که غالبا امنیت فکری، جانی و عرضی اساتید و دانشجویان در معرض خطر قرار گرفته است.


بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن محکوم نمودن جسارت انجام شده به ساحت علم و عالمان این مرز و بوم مقدس، از همه فرهیختگان تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی درخواست دارد، ضمن حفظ هوشیاری خود اجازه اقدامات مشابه را در مراکز خود به اجانب ندهند. همچنین از وزیر محترم علوم تقاضا دارد ضمن برخورد قاطع با عوامل هماهنگی و ورود مفتشان، از تکرار آن قاطعا جلوگیری به‌عمل آورند.


نهایتا از جناب رئیس‌جمهور برای چندمین بار درخواست می‌گردد دست از لاشه متعفن برجام بردارند و بجای چشم دوختن به آمریکا و کشورهای اروپایی، به خداوند متعال توکل کنند و ضمن تبعیت از رهنمودهای رهبری فرزانه به توانمندی‌ها و همت والای مردم رشید و غیور و والیت‌مدار کشورمان اتکاء نمایند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته