دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1398 - 17:26
حجت الاسلام شیرازی:

تضعیف قدرت آمریکا در جهان از دستاوردهای ارزنده انقلاب اسلامی است

نماینده دفتر ولی فقیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تضعیف قدرت آمریکا در جهان از دستاوردهای ارزنده انقلاب اسلامی است که در کتاب انقلاب چهل ساله تصویر شده است.
کد خبر : 408150
image_800_533.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت الاسلام علی شیرازی عصر امروز در آیین رونمایی از کتاب  «انقلاب چهل ساله» دستاوردها و فرصت‌ها گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از تحولات و پدیده‌های بزرگ عصر کنونی است که توانست به ظهورش دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران و جهانیان به ارمغان آورد.


وی افزود: اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم باید گذشته این کشور را بشناسیم و بررسی کنیم. این کتاب نمایی از گذشته کشور و ملت ایران را ترسیم کرده و به دستاوردهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته است. در دستاوردهای داخلی به سرنگونی رژیم طاغوت که حمایت استکبار را داشت، توجه خواننده را جلب می‌کند.


نماینده دفتر ولی فقیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: معرفت و اخلاص امام خمینی(ره) نظامی را شکل داد که چهل سال روی پای خود ایستاده و مانندی در دنیا ندارد. ملت ایران یک نظام مردم سالاری دینی با پشتوانه مردم شکل داده است که دشمن بعد از چهل نیز در سرنگونی آن درمانده شده است. انقلاب برای ملت آزادی به ارمغان آورد.


شیرازی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در سطح داخلی حرکت به سمت عدالت‌محوری و خداجویی ترسیم کرده است که نمایی از این دستاوردهای تبیین شده است. در ابعاد منطقه‌ای نیز احیای اسلام سیاسی و تلفیق دین و سیاست نیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در کتاب آمده است.


وی گفت: ایجاد گفتمان مقاومت و عزت آفرینی اسلامی در منطقه از دیگر خدمات انقلاب اسلامی ایران است که در منطقه مشهود است. به چالش کشیدن معادلات سیاسی حاکمیت جهان و به بن بست کشاندن تفکرات کمونیستی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در وهله بعدی نیز شاهد فروپاشی کمونیست شرق بودیم.


نماینده دفتر ولی فقیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: تضعیف قدرت آمریکا در جهان از دستاوردهای ارزنده انقلاب اسلامی است که در کتاب انقلاب چهل ساله تصویر شده است. این کتاب فرصتی ایجاد می‌کند تا نسل جوانی که انقلاب و جنگ تحمیلی را تجربه نکرده است به صورت کامل درک کند و منبعی قابل اعتماد برای محققان و جوانان باشد. این کتاب در آینده نزدیک به زبان‌های مختلف ترجمه و چاپ خواهد شد. اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به تحریر دربیاوریم باید ده‌ها جلد را درنظر بگیریم و این کتاب فقط نمایی از افتخارات بی‌شمار انقلاب است.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته