دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1398 - 17:00
ابراهیم‌پور در گفتگو با آنا:

نمایشگاه‌های تخصصی فرصت مناسبی برای آشنایی با فضای رقابتی تجارت است

مسئول فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری مازندران گفت: نمایشگاه‌های تخصصی فرصتی برای آشنایی بیشتر کسب‌وکارهای نوپا با فضای رقابتی تجارت و فرهنگ کارآفرینی محسوب می‌شود.
کد خبر : 406422
Science-and-Technology-indianbureaucracy.jpg

محمد ابراهیم‌پور مسئول فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری مازندران در حاشیه نمایشگاه الکامپ در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا بیان کرد: حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از جمله حمایت‌های پارک از شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود.


وی با اشاره به اینکه این دومین سالی است که پارک علم و فناوری مازندران در الکامپ شرکت می‌کند، گفت: سال گذشته حمایت خوبی شد و به همین دلیل دوباره در این نمایشگاه شرکت کردیم. شرکت‌های دانش‌بنیان پارک فناوری مازندران در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، خدمات و  تولید محتوا فعالیت می‌کنند.


ابراهیم‌پور مطرح کرد: یکی از شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی توانسته واسطه‌ها در فروش برنج را حذف کند و به صورت مستقیم برنج را از کشاورز خریداری و به بازار عرضه کند. یکی دیگر از شرکت‌ها در حوزه  شستشوی خودرو و خدمات  آنلاین خودرو فعالیت می‌کند که این شستشو بدون آب است تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود. یکی از شرکت‌ها نیز در حوزه تولید محتوا فعال است و برای سازمان‌های مختلف به صورت متمرکز تولید محتوا می‌کند.


مسئول فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری مازندران بیان کرد: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند مزایای زیادی برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد. حدود 30 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند با استارت‌آپ‌های دیگر در سازمان‌های مختلف ارتباط بگیرند. تمرکز اصلی کسب‌وکارهای نوپا باید بر بحث B2B باشد.  


وی در انتها خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های تخصصی فرصت مناسبی برای معرفی شرکت‌ها و استارت‌‌آپ‌ها به بازار و مردم است. همچنین با فرهنگ کارآفرینی، کسب‌وکار و رقابت در تجارت بیشتر آشنا می‌شوند.


انتهای پیام/4107/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته