دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1398 - 10:17
روحانی‌مقدم در گفتگو با آنا:

گفتمان انقلاب اسلامی ارتباط حوزه و دانشگاه را گسترش می‌دهد

نماینده آستان قدس در طرح گفتمان انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: گفتمان انقلاب اسلامی ارتباط حوزه و دانشگاه را گسترش می‌دهد.
کد خبر : 405816
gofteman-2.jpg

محمد روحانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره نشت‌های گفتمان انقلاب اسلامی گفت: نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی توسط معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و در یک تعامل علمی با آستان قدس رضوی و حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: نقد آثار علوم انسانی در حقیقت یکی از ضرورت‌های امروز جوامع علمی به ‌شمار می‌آید. با اجرای گفتمان انقلاب اسلامی آثار اندیشمندان و صاحب نظران عرصه علوم انسانی اسلامی مطرح و معرفی شده و در کنار این معرفی آثار نیز به بحث و نقد گذاشته می‌شوند.


نماینده آستان قدس در طرح گفتمان انقلاب اسلامی استان سمنان اظهار کرد: نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی فرصتی بسیار مغتنم برای اندیشمندان و صاحب‌نظران عرصه علوم انسانی اسلامی است که آثار خود را در سطح دانشگاه‌ها مطرح کنند و بعد از بحث و نقد پیرامون آثار فاخر علوم انسانی اسلامی، نتایج آن در جامعه کاربردی و عملیاتی شود.


وی ادامه داد: طرح گفتمان انقلاب اسلامی در واقع شرایط را برای تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه پدید می‌آورد و ادامه راه وحدت این دو است. در نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی اساتید حوزه و دانشگاه در یک تعامل دوسویه علمی، آثار فاخر علوم انسانی اسلامی را که تألیف شده است با حضور مؤلف آثار به بررسی و نقد می‌گذارند تا زمانی که این علوم کاربردی شده و در جامعه به‌کار گرفته شوند. گفتمان انقلاب اسلامی ارتباط حوزه و دانشگاه را گسترش می‌دهد.


روحانی مقدم تأکید کرد:‌ نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در اصل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیشگام بودن در حوزه علوم تحقیقاتی و علوم انسانی اسلامی جامه عمل می‌پوشاند و همین امر مهم دلیلی بر استمرار این سلسله نشست‌ها خواهد بود. استمرار داشتن این گفتمان به شکل جدی می‌تواند دانشگاه‌ها را از علوم انسانی اسلامی غنی کند. 


انتهای پیام/4107/4100/ 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته