دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1398 - 12:57
رمضانی در گفتگو با آنا:

پیاده‌سازی عدالت موجب تحقق رفتار‌های اسلامی در جامعه می‌شود

نماینده آستان قدس در استان قزوین گفت: نشست‌های علمی گفتمان انقلاب اسلامی در جهت اسلامی‌سازی علوم انسانی گام بر‌می‌دارد و برقراری عدالت اجتماعی گفتمان‌سازی انقلاب را تسریع می‌‌کند.
کد خبر : 404897
n00703682-b.jpg

 به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی با هدف اسلامی‌سازی علوم انسانی پایه‌ریزی شده و در حال اجرا است. این نشست‌ها در حقیقت ادامه راه وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمی است. سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در یک هم‌افزایی علمی و عملی میان دانشگاه آزاد اسلامی، آستان قدس‌رضوی و حوزه‌های علمیه، هدف متعالی اسلامی‌سازی علوم انسانی را دنبال می‌کند.


گفتمان انقلاب اسلامی در 8 استان کشور به‌صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و دریافت نتایج و بازخورد‌های مناسب و استقبال اساتید و دانشجویان از این طرح انقلابی باعث شد تا برگزاری سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی به 22 استان کشور تسریع پیدا کند. طبق آخرین آمار، تاکنون 2500 اثر فاخر در زمینه علوم انسانی اسلامی به دبیر‌خانه این طرح رسیده است که در سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی معرفی، بررسی و نقد خواهند شد.


اسماعیل رمضانی در گفتگو با خبرگزاری آنا، نشست‌های گفتمان انقلاب و اسلامی‌سازی علوم انسانی در دانشگاه‌ها را حرکتی بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی، آثاری را که در طول 4 دهه انقلاب تألیف و نشر شده‌است و از نظر محتوایی جزء آثار فاخر محسوب می‌شود، مورد نقد و بررسی قرار می‌‌دهد و در نهایت نیز می‌تواند به صورت متون آموزشی در دسترس جامعه قرار گرفته و تمام زوایای زندگی انسانی را برای بهتر شدن آن ارائه کند.


وی ادامه داد: علوم انسانی که تمام زوایای زندگی را در بر می‌گیرد با اسلامی شدن می‌تواند شرایط را برای درست زندگی‌کردن آماده کند، این شرایط در جامعه باید مهیا شود و این آمادگی نیز با لمس تمام باز‌خورد‌های پیاده‌سازی اسلام در اجتماع قابل درک است. در صورتی‌ که جامعه شاهد پیاده‌سازی عدالت اسلامی باشد در دیگر زوایا نیز رفتار‌های اسلامی در جامعه محقق می‌شود.


نماینده آستان قدس رضوی در استان قزوین بیان کرد: در واقع گام مهم و اولیه در پیاده‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی یکسان‌سازی بود. با رسیدن به این شرایط می‌توانیم گفتمان انقلاب را در جامعه گسترش دهیم. طبعاََ با برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی و نقد و بررسی آثار فاخری که در طول چهل سال انقلاب اسلامی تألیف و چاپ شده‌است، می‌توان مبانی علوم انسانی اسلامی را برای ارائه به دانشجویان در دانشگاه‌ها و سپس تدوین در کتب درسی استخراج و کاربردی کرد.


وی اظهار کرد: در یک هم‌افزایی علمی و عملی میان تمام دستگاه‌های اجرایی، سیاست‌گذاری و نظارتی می‌توان تمام علوم انسانی اسلامی که از سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی برای اسلامی شدن تمام زوایای زندگی بشری استخراج می‌شود را کاربردی و اجرایی کرد.


انتهای پیام/4107/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته