دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ارومیه:

گفتمان انقلاب اسلامی فرصت را برای مؤلفان گمنام نیز فراهم کند

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ارومیه گفت: گفتمان انقلاب اسلامی حرکتی انقلابی در علوم انسانی اسلامی است که می‌توانست با ایجاد فرصت برای مؤلفان گمنام حوزه عمل خود را گسترده‌‌تر کند.
کد خبر : 404355
_DSC3705.jpg

یونس علی‌جو در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی را حرکتی انقلابی و جهادی عنوان کرد و گفت:‌ گفتمان انقلاب اسلامی در واقع اقدامی انقلابی و جهادی در حوزه گفتمان سازی علوم انسانی و اسلامی است.


وی بیان کرد: جای خالی علوم انسانی اسلامی در دانشگاه‌ها حس می‌شود و در واقع هرآنچه در این حوزه در دانشگا‌ه‌ها موجود است اسلامی‌سازی نشده است. با نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی شاهد علوم انسانی خواهیم بود که از زاویه دین مبین اسلام طراحی شده است.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ارومیه ادامه داد: نکته قابل توجه و تأمل در این نشست‌ها این است که بیشتر مؤلفان و صاحبان اثر در حوزه علوم انسانی اسلامی که شهرتی در این زمینه دارند مورد توجه قرار گرفته‌اند. چه‌بسا بسیاری از مؤلفان در حوزه علوم انسانی اسلامی که دارای آثار قابل ارائه‌ای در این زمینه هستند و فرصت عنوان شدن در این نشست‌ها را ندارند.


 علی‌جو اظهار کرد: نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در واقع علوم انسانی را بوسیله دین،‌ اسلامی‌سازی می‌کند که این علوم بعد از اسلامی‌سازی و کاربردی شدن در جامعه و زندگی‌ روزمره آثار و برکات فراوانی را در بر خواهد داشت. به‌عنوان مثال در زمینه بانکداری اسلامی آنچه در حال حاضر انجام می‌شود به فتوای بسیاری از مراجع تقلید، بانکداری اسلامی نیست.


وی یادآور شد: گفتمان انقلاب اسلامی تمام زوایای زندگی انسان در جامعه را در نظر خواهد گرفت و با اسلامی‌سازی تمام امور و علوم مربوط به جامعه انسانی الگویی مناسب را ارائه می‌کند. با کاربردی شدن علوم انسانی اسلامی در جامعه بسیاری از مشکلات و موانع برداشته خواهد شد.


گفتنی است؛‌ گفتمان انقلاب اسلامی با هدف شناسایی آثار فاخر در زمینه علوم انسانی اسلامی طراحی و در قالب سلسله نشست‌های کارشناسی با هدف معرفی،‌ بررسی و نقد آثاری که شاخصه‌های یک اثر فاخر در حوزه علوم انسانی اسلامی را داشته باشد،‌ در هشت استان به صورت آزمایشی اجرا شده است.


دانشگاه آزاد اسلامی،‌ حوزه‌های علمیه و آستان قدس رضوی در یک هم‌افزایی علمی و عملی سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی را از 8 استان به 22 استان کشور گسترش داده‌اند که با توجه به نتایج به‌دست آمده در 8استان کشور به صورت آزمایشی، باید منتظر دستاورد‌های بسیار بزرگی در دیگر استان‌ها بود.


انتهای پیام/4107/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته