دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1398 - 18:37
معاون علمی آستان قدس رضوی:

نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال تبدیل کشور به مرجعیت علمی است

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال تبدیل کشور به مرجعیت علمی است.
کد خبر : 404241
2913217.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهدی‌ نژادنوری در اولین نشست سراسری شوراهای علمی استان‌ها در طرح گفتمان انقلاب اسلامی، از صبح امروز در سالن 9 دی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کرد، گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس تاکنون 4 هزار جلد کتاب تألیف کرده است که البته این آثار در سطوح مختلفی تألیف شده اما در واقع چقدر توانسته‌ایم این آثار را معرفی کنیم؟ همین جمعی که در کنار هم برای گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی همت گمارده‌ایم، وظیفه مهم برقراری ارتباط میان جامعه و آثار تدوین شده را به عهده دارد.


وی بیان کرد: آستان قدس رضوی در تحول عظیمی که در دوران آیت‌الله رئیسی داشت، در جهت مرجعیت علمی اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است. در ادامه آن، آیت‌الله مروی نیز برای اجرایی شدن گام دوم انقلاب، اقداماتی انقلابی را انجام داده‌اند.


معاون علمی آستان قدس رضوی تصریح کرد: این گفتمان یکی از مصادیق حرکت‌های نوین اسلامی، فرهنگی و اقتصادی است. این حرکت به عنوان زیربنای تحقق سه مؤلفه علم، فرهنگ و اقتصاد می‌تواند باشد. اگر بخواهیم به دنبال تمدن‌سازی برویم، کسانی به ما مراجعه می‌کنند و می‌بینند ما با علم خود، جامعه را چگونه ساخته‌ایم و تبدیل شدن به یک مرجعیت اسلامی راهی بسیار پر فراز و نشیب است.


مهدی‌نژاد عنوان کرد: قبل از مرجعیت در یک علم ابتدا باید آن علم تألیف و نوشته شود و بعد از آن معرفی شود. اگر به دنبال علم اسلامی مؤثر و مرجعیت اسلامی هستیم، باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه کار خود قرار دهیم. آستان قدس در راستای اهداف گفتمان انقلاب اسلامی که برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب با محوریت حضرت امام رضا(ع) از گفتمان انقلاب اسلامی استقبال و حمایت کرد.


وی گفت: در ابتدای این حرکت، زمانی که آستان قدس از اهداف نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی مطلع شد، با تمام وجود در یک هم‌افزایی علمی با دیگر مؤسسات، نهادها و سازمان‌های شرکت‌کننده در گفتمان انقلاب اسلامی اعلام آمادگی و همراهی کرد.


معاون علمی آستان قدس رضوی تصریح کرد: این گفتمان در حقیقت همان فرمایش مقام معظم رهبری درباره اقدامات آتش به اختیار است که از قواعد و چارچوب‌های اداری بیرون است و بیشتر به عنوان یک اقدام انقلابی محسوب می‌شود. در آستان قدس رضوی شعاری را دنبال کرده‌ایم و آن این است که تکلیف اداری به حد توان و تکلیف اداری به حد جان. درواقع این گفتمان انقلاب اسلامی حرکتی انقلابی است که تا حد جان باید پای آن ایستاد.


انتهای پیام/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته