دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1398 - 15:18
سلیمان‌پور در گفتگو با آنا:

نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی آثار فاخر علوم انسانی اسلامی را معرفی می‌کند

نماینده علمی آستان قدس در نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی گفت: نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی آثار فاخر علوم انسانی اسلامی را معرفی می‌کند.
کد خبر : 401624
1192558.jpg

محمد‌جواد سلیمان‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره برگزاری سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در استان فارس گفت:‌ نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی با هدف معرفی و بهره‌برداری از تولیدات چهل ساله انقلاب اسلامی در زمینه علوم انسانی اسلامی برنامه‌ریزی شد و شورای تصمیم‌گیری و اجرای این سلسله نشست‌ها مقرر کردند که این نشست‌ها در هشت استان کشور به صورت نمونه برگزار شود. 


 وی بیان کرد: یکی از استان‌هایی که این نشست‌ها در آن برگزار شد، استان فارس است. برگزاری این نشست‌ها به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده علمی آستان قدس و نماینده حوزه علمیه برنامه‌ریزی و برگزار شده است. اولین نشست در ساختمان هئیت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان با عنوان کرسی آزاد اندیشی پیرامون چند معنایی در قرآن برگزار شد. که در این جلسه اثری که درباره چند معنایی در قرآن تألیف شده بود توسط حضار نیز به نقد و بررسی گذاشته شد.


دانشیار دانشگاه شیراز ادامه داد: به این معنا که آیا قرآن می‌تواند در یک آیه چندین معنا را متصور شده باشد و با بیان یک آیه شریفه معنای مختلفی را برساند. این موضوع مورد توجه بسیاری از اساتید قرار گرفت و پیرامون این موضوع بحث‌های کارشناسی انجام شد. صاحب کتاب درباره چند معنایی در قرآن در اثر خود ثابت کرده است که یک اثر می‌تواند در آن واحد چندین معنا داشته باشد و کلیه معانی نیز مد نظر خداوند نیز باشد.


وی اظهار کرد: دومین نشست گفتمان انقلاب اسلامی در استان فارس با عنوان دانش‌بنیان‌سازی سازمان‌های فرهنگی برگزار شد. یعنی بحث بر سر این مسئله است که چگون می‌توان مؤسسات فرهنگی را می‌توان دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان‌سازی کرد. برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی بسیار مورد توجه اساتید قرار گرفت و برای اساتید به‌عنوان جامعه هدف این نشست‌ها بسیار مؤثر و مهم بود و استادان درخواست برگزاری مجدد این نشست‌ها را دارند.


سلیمان‌پور یادآوری کرد: هدف اصلی برگزاری سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی معرفی آثار فاخر عالمان دینی در حوزه‌های علمیه و مؤسسات دینی در زمینه علوم انسانی اسلامی است. آثاری که در طول 40 سال از ابتدای انقلاب اسلامی در باب علوم انسانی تألیف شده است، اما به علت نبود اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه آثار علوم انسانی اسلامی استفاده نشده است.


وی در خاتمه افزود:‌ برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی که با هدف معرفی، بررسی، و استفاده بهینه از آثار علوم انسانی اسلامی برگزار شده است یکی از اقدامات برجسته در اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه‌ها است. این سلسله نشست‌ها با استمرار داشتن می‌تواند در جهت ارائه آثار فاخر در علوم انسانی بسیار مؤثر باشد.


انتهای پیام/4107/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته