دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گوهری در گفتگو با آنا:

برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی اقدامی بسیار مؤثر در اسلامی‌سازی علوم انسانی است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران گفت: برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی اقدامی بسیار مؤثر در اسلامی‌سازی علوم انسانی در دانشگاه‌هاست.
کد خبر : 401079
download (1).jpg

عباس گوهری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه  خبرگزاری آنا درباره برگزاری سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران یک نشست  جهت معرفی و بررسی  یکی از آثار مسعود آذربایجانی را برگزار کردیم که در آن نشست 200دانشجو حضور داشتند که بسیار مورد توجه و استقبال دانشجویان قرار گرفت.


وی بیان کرد: در هفته‌های پیش رو نیز نشستی دیگری را برگزار خواهیم کرد با مضمون روش برخورد اهل بیت(ع) با چالش‌های جامعه زمان خود که موضوعی بسیار نو و جدید است. در این نشست از حضور استادان دانشگاه استفاده خواهیم کرد و درضمن معرفی و نقد اثر نیز در دستور کار برگزاری این سلسله نشست‌هاست.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران ادامه داد: برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی فرصتی بسیار مغتنم و مفید برای معرفی آثار محجور دینی در زمینه علوم انسانی است. در این نشست‌ها آثار مؤلفانی که کتاب‌های پرباری در زمینه علوم انسانی اسلامی نوشته‌اند، به جامعه دانشگاهی معرفی می‌شود و بعد از معرفی در یک تعامل دوسویه اثر ارائه‌شده مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. البته نقد در این نشست‌ها به معنای مصطلح آن نیست بلکه نقد به این معنی است که نقاط ضعف اثر در کنار نقاط قوت آن گفته شود.


وی اظهار کرد: اسلام برای تمام زوایای زندگی انسانی برنامه و راهکار دارد. برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی فرصتی را پدید آورده است که علوم انسانی اسلامی در دانشگاه‌ها توسط اساتید به  دانشجویان منتقل شود. در حال حاضر علوم انسانی در دانشگاه‌ها با منابع غربی موجود است که برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی و ارائه آثار فاخر توسط کارشناسان و عالمان دینی درباره علوم انسانی اقدامی بسیار پسندیده و مقبول است.


انتهای پیام/4100/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب