دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 14:43

دبیر‌خانه گفتمان انقلاب اسلامی آماده دریافت آثار فاخر علوم انسانی اسلامی است

دبیرخانه گفتمان انقلاب اسلامی با هدف معرفی،‌ بررسی و نقد آثار علوم انسانی اسلامی و کاربردی کردن این علوم آماده دریافت آثار فاخر در این زمینه است.
کد خبر : 404400
n00703682-b (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 شرایط را برای اسلامی شدن نظام حاکم فراهم کرد. پیروزی که با هدایت‌های امام راحل و خون شهدا و مجاهدت مبارزان انقلابی به سرمنزل مقصود رسید. در این میان با پیروزی انقلاب اسلامی مکاتب بشری و الگو‌هایی اسلامی که از سوی رهبر انقلاب اسلامی به جهان ارائه شد شرایطی را پدیدآورد که چالش‌های معرفتی و تئوری از سراسر جهان و از سوی دشمنان انقلاب اسلامی و رقیبان لائیک و سکولار این نظام نوپا به سمت جامعه اسلامی سرازیر شود.


بسیاری از اندیشمندان اسلامی و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های علمیه، دانشگا‌ه‌ها و مؤسسات دینی در طول 4 دهه که از عمر با‌برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی گذشته است، توانستند آثار فاخری را در حوزه علوم انسانی اسلامی تألیف و چاپ کنند که در جای خود پاسخ بسیاری از شبهات وارد شده به علوم انسانی از سوی غربیان را پاسخ گفته است.


اندیشمندان حوزه و دانشگاه و فعالان ترویج اندیشه اسلامی برآن شدند که در یک هم افزایی علمی و عملی و یک اقدام جهادی آثار فاخری که در طول 40 سال تحقیق و نگارش در حوزه اسلامی سازی علوم انسانی تألیف و چاپ شده‌است را جمع‌آوری،‌معرفی،‌بررسی و البته نقد کنند.


این سلسله اقدامات تحت عنوان گفتمان انقلاب اسلامی توسط سازمان‌ها‌، نهادها و موسساتی که دغدغه اسلامی‌سازی علوم اسلامی را دارند، برنامه‌ریزی و در 8 استان کشور به صورت آزمایشی اجرا شده است. نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در یک همکاری تنگاتنگ میان دانشگاه آزاد اسلامی،‌ حوزه‌های علمیه و آستان قدس رضوی کار خود را در 8 استان آغاز کرد و توانست از این نشست‌ها بازخورد‌های بسیار خوبی را دریافت کند. بازخورد‌های بسیار مؤثر این نشست‌ها در استان‌های برگزار شده عاملی شد تا این نشست‌ها برای بررسی آثار فاخر علوم انسانی اسلامی در 22 استان برگزار شود.


تاکنون 12 دانشگاه و پژوهشکده و مؤسسه عالی علمی و پژوهشی از ابتدای برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی و اجرای این طرح مشارکت مؤثر و فعال داشته‌اند و آثار بسیار فاخری را در این زمینه به دبیر‌خانه گفتمان انقلاب اسلامی ارائه داده‌اند. نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی با هدف کاربردی کردن علوم انسانی اسلامی، آثار فاخر در این زمینه و در طول 40 سال انقلاب اسلامی را بررسی، معرفی و نقد می‌کند.


پژوهشکده حوزه و دانشگاه، پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشکده قرآن و حدیث،‌ جامعة المصطفی(ص) العالمیه، دانشگاه امام صادق(ع)،‌ دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها،‌مرکز تحقیقات رایانه‌ای علوم اسلامی(نور)، مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) و اتحادیه دانش‌آموختگان حوزه و دانشگاه، 12 دانشگاه و پژوهشکده و مؤسسه عالی علمی و پژوهشی هستند که در طرح گفتمان انقلاب اسلامی اقدامی علمی و انقلابی انجام داده‌اند.


گفتنی است؛‌ دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مؤسسات عالی علمی و پژوهشی کشور که درخواست عضویت در طرح گفتمان انقلاب اسلامی و ارسال آثار برتر و منتخب را دارند و یا نهاد‌ها و مراکز علمی و پژوهشی که علاقه‌مند به برگزاری نمایشگاه تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی هستند، می‌توانند درخواست خود را به دبیرخانه گفتمان انقلاب اسلامی ارائه کنند. علاقه‌مندان به ارتباط با دبیر‌خانه گفتمان انقلاب اسلامی می‌توانند با آدرس؛ قم بلوار امین، خیابان جمهوری کوچه شماره 2، چهار راه اول سمت چپ، دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه، مکاتبه کرده و یا با شماره 02532906757 تماس حاصل کنند.


انتهای پیام/4107/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته