دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زارعی در گفتگو با آنا:

700 موضوع پژوهشی در حوزه امنیت غذایی احصا شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا گفت: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی قریب به 700 موضوع پژوهشی در حوزه امنیت غذایی در واحد ورامین- پیشوا احصا شده است.
کد خبر : 399979

حامد زارعی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به مأموریت پایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا مبنی بر امنیت غذایی گفت: جلسات متعددی در راستای برنامه علمی پایش با مرکز تحقیقات اداره کل جهاد کشاورزی برگزار شد و مصداقاً موضوعاتی چون ضایعات پس از برداشت مورد بررسی قرار گرفت.


وی افزود: در شرایط کم‌آبی و مشکلات کشاورزی اگر یک درصد از تلفات پس از برداشت نیز کاسته شود تحولات بسیار بزرگی را می‌توان شاهد شد. فرآوری، بسته‌بندی و انبارداری نامناسب از جمله موضوعاتی است که در ایجاد ضایعات کشاورزی موثر بوده و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا به این محورها ورود خواهد کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا درباره احصای نظام موضوعات چالش ضایعات پس از برداشت اظهار کرد: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی با مشارکت گروه‌های کشاورزی، صنایع غذایی و حتی گروه علوم انسانی قریب به 700 موضوع پایان‌نامه و رساله دکتری احصا شده  و کتابچه نظام موضوعات پایش تدوین شده است.


زارعی بیان کرد: اکنون نظام موضوعات پایش واحد ورامین- پیشوا در سامانه جامع پایش دانشگاه آزاد اسلامی بارگذاری شده و به‌زودی از کتابچه این نظام موضوعات نیز رونمایی خواهد شد. مسئله امنیت غذایی به عنوان نهمین سری نظام موضوعات در بین واحدهای دانشگاهی پیشتاز، بر روی سامانه پایش بارگذاری شده است.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته