دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1398 - 19:43

وزارت ارتباطات طرح‌های مقابله با تحریم را جدی بگیرد

طرح سیستم‌عامل اندروید سفارشی‌شده درگذشته مطرح اما به علت نبود عزم جدی برای اجرا به فراموشی سپرده‌شده اما با تشدید تحریم‌های شرکت‌های آمریکایی نیازش احساس شد.
کد خبر : 398607
android.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری اطلاعات گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با شدت گرفتن موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران شرکت‌های خدمات رسان در حوزه فناوری اطلاعات نیز به پیروی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا اقدام به همراهی دراین‌باره کرده‌اند.


این در حالی است که شرکت گوگل برای شدت بخشیدن به تحریم‌های آمریکا و فشار حداکثری به مردم ایران در اقدامی بی‌سابقه اقدام به حذف نرم‌افزارهای ایرانی کرد.


در همین راستا شرکت نرم‌افزاری گوگل به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت آمریکایی در حوزه فناوری اطلاعات تمام نرم‌افزارهای بانکی که کاربردی که از منشأ کشور ایران تولیدشده بودند از گوگل استور حذف شد.


این موضوع سبب شد که در داخل ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران اقداماتی در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات در دست اقدام قرار گیرد تا تأثیرگذاری این تحریم‌ها بر حوزه فناوری اطلاعات به کم‌ترین حد خود برسد.


محمدجواد آذری جهرمی خبر از اقدامی برای جلوگیری از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه‌ی آمریکا علیه نرم‌افزارهای ایرانی خبر داد.


وزیر ارتباطات اعلام کرد که قرار است یک سیستم‌عامل اندروید سفارشی‌شده برای گوشی‌های تلفن همراه ایرانی طراحی شود که این امکان دیگر به گوگل اجازه حذف و از بین بردن نرم‌افزارها با منشأ ایرانی را نمی‌دهد.


موضوع ساخت یک سیستم‌عامل اندروید سفارشی‌شده درگذشته بسیار مطرح‌شده بود اما به علت نبود حمایت لازم و نیاز کامل از این طرح این موضوع به فراموشی سپرده‌شده بود، اما با تحریم‌های جدید آمریکا و همراهی شرکت‌های فناوری اطلاعات غربی در تشدید تحریم‌ها در این حوزه نیاز به وجود سیستم‌عامل اندروید سفارشی‌شده احساس شد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید که در آینده نزدیک جزئیات بیشتری درباره این طرح ارائه خواهد شد.


اما موضوعی که نباید دوباره مغفول بماند حساسیت موضوع تحریم‌ها بر اقتصاد کشور و حوزه فناوری اطلاعات است که در صورت نبود هوشیاری کامل موضوع تحریم در حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به کشور تحمیل کند.


برنامه‌ها و طرح‌های زیادی برای مقابله با تحریم‌ها در کشور مطرح‌شده است اما تنها زمانی که کشور تحت‌فشار است این طرح‌ها و برنامه مطرح و بعدازآن دیگر پیگیری نمی‌شود لذا امید است وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات در این راستا استمرار داشته تا اجازه بحران‌آفرینی در این حوزه را از دشمنان این کشور بگیرد.


محمد پورافصحی


انتهای پیام/4092/4083


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته