دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1398 - 13:16
غفاری:

باید از دریچه‌های مختلف به موضوعات اجتماعی وارد شد

معاون فرهنگی و هنری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای پرداختن به موضوعات اجتماعی باید از دریچه‌های مختلف ورود کرد.
کد خبر : 397441
2673789.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، غلامرضا غفاری ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال که در هفته پایانی خردادماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: پرداختن به موضوعات اجتماعی نیازمند این است که از دریچه‌های مختلف به آن ورود کرد. مسائل اجتماعی چند بعدی است که به  نگاهی عالمانه نیاز دارد. 


وی افزود: جشنواره هنرهای دیجیتال نشانگر پیوند دانشگاه هنر و دستگاه  سیاست‌گذار (وزارت کشور) است. این ارتباط را باید حرمت نهاد و تلاش وزارتخانه این است که این ارتباطات را حفظ کند و گسترش دهد.


معاون فرهنگی و هنری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌های سیاست‌گذار، ظرفیت‌های مجامع علمی به میدان می‌آید و به مسائل اجتماعی می‌پردازد.


غفاری گفت: در ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌های سیاست‌گذار، ظرفیت‌های علمی کشور به میدان می‌آیند و به مسائل اجتماعی و مسائل روز کشور می‌پردازند. اگر زندگی روزمره را رصد کنیم، شاهد پیوند فضای مجازی و عرصه دیجیتال با زندگی خواهیم بود. از همین رو می‌توان از ظرفیت‌های دنیای دیجیتال برای پیشگیری و اطلاع‌رسانی صحیح استفاده کرد. تلاش ما این است که ارتباطات دیجیتالی را گسترش دهیم و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی نیز استفاده کنیم.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جشنواره هنرهای دیجیتالی یک جشنواره چندمنظوره است، عنوان کرد: در این جشنواره بحث آموزش، پژوهش و ارائه تولیدات آثار در حوزه آسیب‌های اجتماعی را داریم که از طرفی موجب تقویت محتوای این حوزه است و از طرف دیگر می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.


وی در خصوص اعلام نتایج نهایی انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی بیان کرد: ما منتظر گزارش شورای نظارت بر نشریات دانشجویی هستیم. این هیئت باید نظر نهایی خود را اعلام کند. پس از اعلام نتایج نهایی از سوی شورای مرکزی ناظر بر نشریات، نتیجه انتخابات اعلام می‌شود. احتمالاً روز شنبه ابتدای هفته آینده نتایج نهایی را به‌صورت رسمی اعلام می‌کنیم.


غفاری درباره زمان برگزاری همایش نشریات دانشجویی توضیح داد: ما تا پایان خرداد ماه بر اساس شیوه‌نامه نشریات دانشجویی باید تا خرداد ماه این انتخابات را برگزار می‌کردیم اما به علت هم‌زمانی با ماه مبارک رمضان امکان برگزاری این نشست نبود. بلافاصله بعد از ماه رمضان، این همایش را برگزار کرده‌ایم اما برخی از دانشگاه‌ها امتحانات خود را آغاز کرده بودند که این موضوع نیز خللی در این همایش ایجاد نمی‌کرد زیرا دانشجویان می‌توانستند یک نفر را به‌عنوان جایگزین خود در این نشست داشته باشند.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها هنوز امتحانات خود را آغاز نکرده‌اند، گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در همایش نشریات دانشجویی نسبت به گذشته افزایش داشته است.


انتهای پیام/4115/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته