دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 09:41
غفاری:

دانشگاه عرصه مهمی برای آموزه‌های قرآنی است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه عرصه مهمی برای آموزه‌های قرآنی است و نباید از آموزه‌های قرآنی در حوزه تدبر و تأمل غفلت کرد.
کد خبر : 380825
1557722945-whatsapp-image-2019-05-13-at-09.12.16.jpeg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین گشایش بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به پژوهش‌های گسترده در حوزه علوم قرآن در دانشگاه‌ها بیان کرد: جایگاه این تحقیقات و پژوهش‌ها به اندازه‌ای گسترده است که شاید نتوان حد و حدودی برای آن تصور کرد.


وی افزود: نوشته‌ها و آثاری که درباره این کتاب آسمانی در اختیار داریم، گواه بر این است که با دریای بیکرانی مواجه هستیم، اما وقتی درباره آموزه‌های قرآنی صحبت می‌کنیم، دانشگاه عرصه مهمی برای این امر است؛ چرا که استعداد‌های خوبی در این عرصه وجود دارد، اما نباید از آموزه‌های قرآنی در حوزه تدبر و تأمل غفلت کرد.


معاون فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: در دانشگاه‌ها کانون‌های قرآنی و فرهنگی از جایگاه خوبی برخوردارند، هر چند جای کار بیشتری دارند، اما فعالیت‌هایی که در این زمینه در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، می‌تواند در مناسبات اجتماعی مؤثر باشد. گفتمان‌سازی این موضوع در دانشگاه‌ها حائز اهمیت است.


وی تصریح کرد: علاوه بر حفظ، تلاوت و... باید جامعه دانشگاهی را ترغیب کنیم تا در عرصه‌های پژوهشی نیز ورود کنند و ما در این زمینه دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم.


انتهای پیام/4107/4126/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب