دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 04:40
در نمایشگاه اینوتکس 2019؛

پیام‌رسانی برای ایجاد پل ارتباطی میان بیمار و پزشک ساخته شد

مدیرعامل استارت‌آپ اوداک گفت: اوداک یک اپلیکیشن پیام‌رسان است که ارتباط میان پزشک و بیمار را آسان می‌کند.
کد خبر : 397025
636057547178737542_lg.jpg

محمدصادق صابری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه اپلیکیشن اوداک یک برنامه کاربردی در حوزه سلامت است، گفت: اوداک نوعی رابط میان مردم و جامعه پزشکان محسوب می‌شود. این برنامه در بستر یک پیام‌رسان به کاربران اجازه دسترسی به پزشکان را می‌دهد.


وی افزود: یک اپلیکیشن مخصوص کاربران و یک اپلیکیشن مخصوص پزشکان طراحی شده است. نحوه کار با اوداک بسیار ساده است؛ ابتدا کاربر از طریق این برنامه به پزشک مورد نظر درخواست می‌دهد تا وقتی برای ویزیت تعیین شود.


مدیرعامل استارت‌آپ اوداک بیان کرد: وقتی پزشک درخواست را می‌پذیرد، نسخه مخصوص پزشک و کاربر سینک شده و ارتباطی میان کاربر و پزشک ایجاد می‌شود.


صابری اظهار کرد: کاربران و پزشکان می‌توانند در قالب متن، فایل و تماس‌تصویری با یکدیگر در ارتباط باشند. زیرساخت پیام‌رسان اوداک کاملاً بومی‌سازی شده و ارتباطات کاملاً تحت کنترل هستند و تمام اطلاعات در سرور ذخیره‌ می‌شود.


وی افزود: این ویژگی به تیم پزشکی اجازه می‌دهد تا اطلاعات را بازبینی کنند. حوزه ام‌هلث یا موبایل هلث رشد روزافزونی در جهان دارد که برای مثال می‌توان به گجت‌ها و ابزارهای سلامت شخصی اشاره کرد.


این فارغ‌التحصیل رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب بیان کرد: توسعه این اپلیکیشن و انجام مطالعات تجاری آن حدود یک سال طول کشیده است. اوداک در حال حاضر به صورت دمو برای سیستم عامل اندروید در دسترس است. سِرور و بستر اپلیکیشن آماده است؛ بنابراین توسعه نسخه‌ای برای سیستم عامل iOS و نسخه وب حدود یک تا دو ماه طول خواهد کشید.


صابری در انتها خاطرنشان کرد: تجارتی مانند اوداک نیاز به سازوکار سازمانی دارد. برای مثال به اپراتور و تیم پزشکی برای بازبینی نیاز است تا ارائه خدمات به‌صورت درست و کاربردی صورت بگیرد. درواقع فرایند توسعه اپلیکیشن تمام شده اما برای ایجاد سازوکار سازمانی نیاز به سرمایه‌گذار داریم.


انتهای پیام/4021/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته