دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1398 - 11:30
صفاری‌نیا مطرح کرد:

نمایشگاه اینوتکس فرصتی برای عرضه محصولات جدید شرکت‌های فناور

رئیس  پارک علم و فناوری پردیس گفت: در نمایشگاه اینوتکس امسال فرصتی برای شرکت‌های فناور ایجاد شده است که محصولات جدید خود را عرضه کنند.
کد خبر : 371701
5226a730-0cfc-4bc8-a029-71b8d4fbac29-cb.Jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس با حضور مهدی صفاری‌نیا رئیس  پارک علم و فناوری پردیس، مهرداد الیاسی رئیس مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان، اکبر قنبرپور دبیر نمایشگاه اینوتکس و مرتضی بیرنگ رئیس نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه پیش از ظهر امروز در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.


هشتمین نمایشگاه اینوتکس با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» از ۱۹ تا ۲۲ خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.


مهدی صفاری‌نیا در ابتدای این نشست گفت: نمایشگاه اینوتکس با شعار اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف متفاوت‌تر از همیشه برگزار خواهد شد.


وی افزود: این نمایشگاه که از سال ۲۰۱۲ در ایران برگزار می‌شود، در پنج دوره اول با هدف انتقال فناوری و استفاده از فناوری‌ کشورهای خارجی برگزار شد اما طی سه سال گذشته به نوآوری روی آورده است.


رئیس  پارک علم و فناوری پردیس گفت: نزدیک به دو ماه تا نمایشگاه زمان باقی مانده و مهم است که تمام عناصر زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری را درگیر نمایشگاه اینوتکس 2019 کنیم. نمایشگاه‌های زیادی در حوزه‌های علمی در کشور برگزار می‌شوند اما نمایشگاه اینوتکس مهم‌ترین نمایشگاه در عرصه نوآوری است که در ایران برگزار می‌شود. تاکنون هفت دوره از نمایشگاه فناوری و نوآوری در ایران برگزار شده است که پنج دوره اول آن مختص تکنولوژی بود اما طی سه سال گذشته رویکرد نمایشگاه، نوآورانه بوده است. نمایشگاه اینوتکس 2019 فرصت مناسبی برای فعالان و علاقه‌مندان در حوزه فناوری و نوآوری است تا با اکوسیستم نوآوری در کشور آشنا شوند.


وی افزود: نمایشگاه اینوتکس 2019 با شعار نوآوری و فناوری زیر یک سقف از 19 تا 22 خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد. در دوره‌های گذشته نمایشگاه بیش از یک هزار شرکت و استارت‌آپ شرکت کرده‌اند و 25 هزار نفر مخاطب داشته‌اند. تاکنون 140 تفاهم‌نامه در هفت دوره گذشته نمایشگاه اینوتکس به امضا رسیده است. همچنین 25 کشور در این رویداد شرکت کرده‌اند. اینوتکس محلی برای گردهمایی همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصان، کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، مخترعان و سیاست‌گزاران است. متوسط سن بازدیدکنندگان در دوره قبل 29 سال بوده که نشان می‌دهد اکثر جوانان ایرانی برای نوآوری و فناوری کشور در تلاش هستند.


صفاری‌نیا افزود: طبق آمار دوره گذشته 25 درصد از شرکت‌کنندگان خانم و 75 درصد آقایان بوده‌اند. پیش‌بینی می‌شود این ترکیب در اینوتکس 2019 به نفع بانوان افزایش پیدا کند.


رئیس  پارک علم و فناوری پردیس گفت: هشتمین دوره نمایشگاه اینوتکس قطعاً متفاوت خواهد بود. در نمایشگاه امسال فرصتی برای شرکت‌های فناور ایجاد شده است که محصولات جدید خود را در نمایشگاه عرضه کنند. شرکت‌های بزرگ نیز تنها می‌توانند محصولات جدید خود را در نمایشگاه عرضه کنند. پارک‌های علم و فناوری نیز دستاوردهای جدید و نوین خود را به نمایشگاه امسال خواهند آورد.


صفاری‌نیا خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال کارگزاران، پارک‌های علم و فناوری و استارت‌آپ‌ها شرکت خواهند کرد. همچنین بخش اختصاصی برای رسانه‌های استارت‌آپی در نظر گرفته شده است. در کنار بخش نمایشگاهی، بخش تجاری نیز فعالیت خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود بیش از 8 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند و بیش از 400 شرکت استارت‌آپ و سرمایه‌گذار در این نمایشگاه حضور یابند.


وی افزود: نمایشگاه اینوتکس 2019 تنها یک نمایشگاه نیست بلکه مجموعه‌ای از رویدادهاست که فرصت‌های فناورانه و نوآورانه را برای همه افراد فراهم خواهد کرد.


انتهای پیام/4007/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: اینوتکس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته