دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1402 - 14:01
در اینوتکس ۲۰۲۳ تشریح شد؛

فرآیند بهتر صادرات محصولات دانش‌بنیان چگونه است؟

فرآیند بهتر صادرات محصولات دانش‌بنیان چگونه است؟
یک کارشناس حوزه صادرات دانش‌بنیان، جزئیات فرآیند صادرات محصولات مبتنی بر دانش را در اینوتکس ۲۰۲۳ تشریح کرد.
کد خبر : 846846

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید ادیب‌زاده مدیر یک شرکت دانش‌بنیان و مرکز صادرات دانش‌بنیان امروز در رویداد فرآیند صادرات دانش‌بنیان که در کوآپ نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ برگزار شد، مباحثی حول محور فرآیند صادرات، معرفی کد‌های تعرفه گمرکی، انتخاب بهترین مقصد صادراتی و آنالیز صادرات مطرح کرد.

وی با بیان اینکه برای صادرات محصولات دانش‌بنیان باید بدانیم چه کشوری نیاز به چه تأییدیه‌هایی دارد، گفت: به عنوان مثال، برای دارو و مواد غذایی لازم است تأییدیه‌های لازم را از سازمان غذا و دارو و سازمان حفظ نباتات اخذ کنیم و سپس مجوز‌های کشور مقصد را دریافت کنیم.

به گفته ادیب‌زاده از موارد دیگری که در صادرات محصولات دانش‌بنیان باید مد نظر داشته باشیم دریافت HS کد است.

فعال حوزه دانش‌بنیان با اشاره به سایتی که ظرفیت کشور‌ها در زمینه صادرات را زیر نظرسازمان ملل مشخص می‌کند، بیان کرد: در این سایت مشخص شده که ظرفیت صادرات صادرات ایران ۱۴ میلیارد دلار است که ایران ۱.۸ دلار صادر می‌کند.

وی ادامه داد: ایران می‌تواند بر این اساس، ۵۹۷ میلیون دلار را به چین، ۸۰ میلیون دلار به ترکیه، ۹۸ میلیون دلار به هند و ... صادرات داشته باشد. وی ادامه داد: باید برای صادرات محصولات دانش‌بنیان ظرفیت‌های خالی را در نظر بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه وقتی ارزش پول کشور کاهش می‌یابد، صادرات محصول می‌تواند کاری ارزشمند و پرسود باشد، گفت: البته که در این مسیر مشکلاتی وجود دارد، اما اگر به روش‌های صادراتی مسلط باشیم، می‌توانیم سود کنیم.

ادیب زاده اضافه کرد: در زمان کاهش ارزش پول کشور، شرایط خوبی برای صادرات فراهم می‌شود اگر فرآیند واردات محصولات اولیه نداشته باشیم.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ از سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است و تا جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته