دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1398 - 05:55
درادامه حواشی اعلام نرخ خودرو؛

اعلام قیمت در سایت‌های اینترنتی کیفی می‌شوند

مدیر یک استارت‌آپ‌ اعلام قیمت خودرو پس از ایجاد حواشی اخیر، با اشاره به ایجاد واحد کنترل آگهی گفت: نظارت بر آگهی‌های آنلاین بیشتر از آگهی‌های همشهری است.
کد خبر : 381706
8760909_573.jpg

رضا اربابیان در گفتگو با خبرنگار حوزه اینترنت و موبایل گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره حواشی به وجود آمده مبنی برافزایش قیمت به علت حضور واسطه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون سایت‌های اعلام قیمت شیپور و دیوار گفت: سایت‌ها و صفحات اعلام قیمت در فضای مجازی هیچ‌گونه نفعی از این افزایش قیمت‌ها و بازارها ندارند، این استارت‌آپ‌ها تنها بستری راحت و آسوده برای اعلام نرخ و ارائه کالا توسط مردم فراهم کرده‌اند.


وی درباره انتقادات به وجود آمده مبنی بر نبود نظارت در انتشار آگهی‌ها در صفحات و سایت‌های اعلام قیمت گفت: موضوع نظارت در فضای مجازی و صفحات اعلام نتایج قیمت را قبول نداریم چراکه همین فضای انتشار آگهی به مراتب ضعیف‌تر و غیرقابل‌کنترل‌تر از لحاظ نظارت بر محتوا در آگهی‌های همشهری نیز وجود داشت در صورتی که در صفحات مجازی و سایت‌های اعلام نرخ قیمت نظارت بیشتری در حال انجام است و آگهی‌ها انتشاریافته در این سایت‌ها راحت‌تر و لحظه‌ای در حال رصد هستند.


وی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از سوءاستفاده و حضور دلالان و کلاه‌برداران تلاش بر ایجاد واحد نظارت و کنترل کیفیت داشته‌ایم توضیح داد: با وجود واحد نظارتی و کنترلی در صفحات و سایت‌های اعلام قیمت همچون شیپور در تلاشیم افرادی که در حال سوءاستفاده از فضای موجود هستند را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کند.


اربابیان با اشاره به پیگیری‌های قضایی پرونده‌های کلاه‌برداری توسط این استارت‌آپ‌ تشریح کرد: با توجه به مقدار میلیونی آگهی‌ها در بستر نرم‌افزار شیپور از ابتدای مهر تا انتهای اسفندماه سال ۹۷ برای مقابله با سوءاستفاده و کلاه‌برداران از فضای برنامه شیپور ۳۵ پرونده شکایت تشکیل شد و به مراجع قضایی معرفی شدند.


وی ادامه داد: استارت‌آپ‌ها در تلاش‌اند با ایجاد محیطی شفاف، دقیق و آسان برای عموم مردم به مخاطبانشان احترام گذاشته و نیازهایشان را برآورده کنند.


اربابیان با تأکید بر تلاش استارت‌آپ‌ها برای به وجود آوردن محیطی شفاف گفت: پس از مشکلات به‌وجود آمده در بحث قیمت خودرو، در استارت‌آپ شیپور در تلاشیم با استفاده از بانک اطلاعاتی استارت‌آپ‌ دیگری به نام همراه مکانیک و بانک اطلاعاتی خود شیپور قیمت واقعی محصولات مختلف خودرو در بازار ایران را برای مخاطبان شیپور به نمایش درآوریم تا با آگاهی بیشتر به خرید، قیمت‌گذاری و درنهایت معامله بپردازند.


وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تنها از این دو بانک اطلاعاتی برای قیمت‌گذاری آنلاین استفاده می‌شود، اذعان کرد: بر اساس هماهنگی‌ها انجام‌شده قرار است سقف قیمتی خودروها از سوی اتحادیه نمایشگاه داران خودرو مشخص و به صورت آنلاین برای مخاطبین شیپور به نمایش درآید تا به راحتی حداکثر قیمت روز خودرو که از سوی اتحادیه مشخص‌شده است را در برنامه مشاهده کنند و از سوءاستفاده دلالان و برهم‌زنندگان بازار جلوگیری شود.


این پدیدآورنده استارت‌آپ‌ با انتقاد از جوسازی‌های صورت گرفته در رابطه با فضای مجازی و سایت‌های اعلام قیمت همچون شیپور و دیوار تصریح کرد: باید به استارت‌آپ‌هایی که بستری را برای اطلاع‌رسانی و کمک به مردم در این شرایط اقتصادی به وجود آمده است کمک کنیم نه اینکه آن‌ها را با روش‌ها و سنگ‌اندازی‌های مختلف تخریب و به دنبال از بین بردن آن‌ها باشیم.


انتهای پیام/4092/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته