دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1398 - 02:29
پیشنهاد اندیشه‌ورزی/

اردوکشی خیابانی یا گفتگو؛ راهکار حل مشکلات در دانشگاه کجاست؟

اردوکشی خیابانی یا گفتگو؛ راهکار حل مشکلات در دانشگاه موضوعی است که می‌تواند برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها استفاده شود.
کد خبر : 381371
photo_2019-05-13_12-59-34.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مجموعه خبرهای پیشنهاد اندیشه‌ورزی تاکنون سعی کردیم ضمن توجه به مطالبه مقام معظم رهبری از دانشجویان در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، موضوعاتی با توجه به نیازهای روز و اساسی به دانشجویان ارائه کنیم.


۱۳ مهر ۹۰ در دیدار نخبگان و برگزیدگان علمی با مقام معظم رهبری، ایشان ضمن انتقاد از نبود اهتمام لازم به مسئله کرسی‌های آزاداندیشی با وجود تأکیدهای مکرر، خاطرنشان کردند: جوانان باید با فکر کردن، نوشتن و انعکاس ایده‌های خود در کرسی‌های آزاداندیشی فضای گفتمانی به‌وجود آوردند.


معظم له همچنین بیان کردند: این کرسى‌‌هاى آزاداندیشى که ما مطرح کردیم مستلزم بحث‌هاى آزاد دانشجویى در محیط دانشگاه‌‌هاست، بسیارى از مسائلى را که در اینجا دوستان مطرح کردند، می‌تواند تعیین تکلیف کند، روشن کند؛ جهات مثبت و منفىِ هر مطلبى را در بحث‌هاى دانشجویى باید بتوانند به دست بیاورند.


اردوکشی خیابانی یا گفتگو؛ راهکار حل مشکلات در دانشگاه موضوعی است که می‌تواند به‌عنوان مبحثی برای مباحثه علمی در دانشگاه‌ها استفاده شود.


روز گذشته، بیست و سوم خرداد دو اتفاق متفاوت در دو دانشگاه بزرگ کشور رخ داد؛ یکی از این اتفاقات برگزاری مناظره بین دو چهره سیاسی، سیدمحمود نبویان و سیدمصطفی تاج‌زاده بود که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این مناظره که پوشش گسترده رسانه‌ای نیز داده شد هر دو طرف آزادانه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند، دانشجویان نیز از هر طیفی در سالن حاضر بوده و شاهد برنامه بودند.


طرف دیگر برنامه‌های دیروز چند خیابان آن طرف‌تر و در دانشگاه تهران رخ داد، وقتی عده‌ای از دانشجویان با همکاری افرادی غیردانشجو در محوطه دانشگاه تهران اقدام به اعتراض کردند این افراد با سردادن شعارها، پرخاش و حتی برخورد فیزیکی با سایر دانشجویان چهره‌ای غیرمتمدن از فضای دانشگاهی به نمایش گذاشتند.


حال این سوال مطرح است که چرا در دو دانشگاه بزرگ کشور دو چهره مختلف برخورد با مسائل به نمایش گذاشته می‌شود؟ چرا دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به جای برگزاری مناظره کار خود را با زد و خورد به پیش نبردند؟ و چرا دانشجویان دانشگاه تهران از طریق برگزاری مناظره، کرسی‌آزاداندیشی یا همایش‌هایی در شأن دانشگاه حرف‌های خود را مطرح نکردند.


موضوع « اردوکشی خیابانی یا گفتگو؛ راهکار حل مشکلات در دانشگاه» در این قسمت از پیشنهاد اندیشه‌ورزی به دانشگاهیان ارائه می‌شود تا در فضای کرسی‌های آزاداندیشی به بحث پیرامون این موضوع بپردازند.


انتهای پیام/۴۱۱۵/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته