دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1398 - 06:45
ثمری در گفتگو با آنا خبر داد:

آغاز تحول ساختاری در مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ شیوه‌نامه مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 381339

داود ثمری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به تدابیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه  آزاد اسلامی درخصوص چالش‌های مراکز تحقیقاتی دانشگاه، اظهار کرد: شیوه‌نامه‌ای برای  تسهیل فعالیت مراکز تحقیقاتی دانشگاه درحال تدوین است که به‌زودی توسط معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری ابلاغ خواهد شد.


وی افزود: در این شیوه‌نامه عنوان مراکز تحقیقاتی به «مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی» تغییر یافته و ساختار این مراکز شبیه مراکز درمانی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود که آیین‌نامه آن اواخر سال پیش مورد تصویب قرار گرفت.


مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی درباره اهداف این تحول ساختاری گفت: هدف از ایجاد تحول در آیین‌نامه و ایجاد شیوه‌نامه‌های جدید، استقلال مالی مراکز تحقیقاتی و فراهم کردن زمینه‌های خدمات‌رسانی به خارج از دانشگاه و صنعت است. مراکز تحقیقات باید از لحاظ مالی مستقل باشد تا بتوانند خدمات درآمدزای صنعتی و آزمایشگاهی ارائه کنند.


ثمری ادامه داد: مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی در واحدهای مراکز استان مستقر خواهد شد و تسهیل‌گری امور مالی، درآمدزایی و ارائه ضمانت‌های تحقیقاتی برای واحدهای فناور و فناوران در آیین‌نامه جدید از جمله وظایف این مراکز تعریف شده است. پوشش مراکز تحقیقاتی شهرستان‌ها نیز از دیگر تعهدات مراکز استانی خواهد بود.


وی تصریح کرد: موضوعات قرارداد و درآمد مراکز و آزمایشگاه‌ها، محاسبه و تعیین نرخ‌های آزمایشگاه‌ها که نسبت به شهرها و استان‌های مختلف، متفاوت خواهد بود. ساختار مستقل مالی در فعالیت‌ها و اقدامات مراکز تحقیقات و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار موثر خواهد بود.


انتهای پیام/4107/4116/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته