دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فناورانه/3؛

معیارهای رشد یافتگی واحدهای فناور در دوره‌های رشد محقق می‌شود

در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فناور در دوره رشد به معیارهای رشد یافتگی دست‌یافته و پس از آن از مرکز رشد خارج می‌شوند.
کد خبر : 380502

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش اقدامات دانش‌بنیان و ایجاد تحول در فناوری و گزاره‌های آموزشی رویکرد جدیدی گزیده است. اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی درصدد مسئله‌محوری و تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات دانش‌بنیان خود هستند.


گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درنظر دارد ضمن بازتعریف قوانین تأسیس واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشاتی درباره نحوه اخذ تسهیلات و حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌پایه ارائه کند.


دوره رشد مقدماتی


دوره‌ای حداکثر 6 ماهه است که در آن به هسته‌های فناور که دارای ایده‌های نوآورانه هستند مشاوره و آموزش‌های لازم برای آشنایی با بازار، شناسایی گروه‌های کاری، تثبیت ایده کاری و در صورت نیاز ایجاد هویت‌های حقوقی مستقل داده می‌شود. در صورت موفقیت در این دوره حداکثر تا سه ماه دیگر نیز قابل افزایش است، یعنی طول این دوره در مجموع به 9 ماه می‌رسد.


دوره رشد


دوره‌ای است حداکثر سه ساله که طی آن واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد به معیارهای رشدیافتگی دست‌یافته و پس از آن از مرکز رشد خارج می‌شوند. زمان این دوره حداکثر تا دو سال دیگر نیز قابل افزایش است، یعنی طول این دوره در مجموع می‌تواند به پنج سال نیز برسد.


گذراندن دوره‌های فوق‌الذکر برای استقرار در مرکز رشد و کسب هویت حقوقی به عنوان واحد فناور الزامی است.


برای نوشتن این گزارش از آیین‌نامه استقرار واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شده است.


انتهای پیام/4115/4116/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته