دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1398 - 02:00
دانشجویان مکتب شهادت/16

سنگر حجاب بهترین سنگرهاست

شهيد محمدعلی غلامان از دانشجویان شهید دوران دفاع مقدس در وصیت‌نامه خود نوشته است: خواهران! همچون شیرمردان عرصه نبرد از سنگر حجاب که بهترین سنگرهاست حفاظت کنید.
کد خبر : 380186
5d4cffd6-7838-4c60-9390-db4670369d53_20150925_164821.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ دانشجویان مکتب شهادت، به‌ عنوان علمداران جبهه علم، فرهنگ و مقاومت، اسطوره‌هایی هستند که تنها به عصر خود اختصاص نداشتند. در سنگر علم با سلاح قلم، در سنگر فرهنگ با سلاح اخلاق، عقیده و ایمان و در سنگر مقاومت با سلاح جنگ، جهاد کردند تا عاقبت خالصانه به دیدار معبود شتافتند. جبهه‌های جنگ، فقط تیر و ترکش نبود؛ جبهه‌های جنگ، دانشگاه اخلاق بود. دانشگاهی انسان‌ساز؛ دانشگاهی که در مدت کوتاهی یک سرباز صفر را به استراتژیست بزرگ جنگی تبدیل کرد. دانشگاهی بود که شناسنامه دانشجویانش قرآن بود؛ دانشگاهی که دانشجویانش رفتند تا خط امام بماند؛ دانشگاهی که برخی فارغ‌التحصیلانش پس از ۲۸ سال به خانه برگشتند و بسیاری هم بازنگشتند؛ آری، دانشجویان مکتب شهادت تا ابد الگوی جوانان آزاداندیش در هر کجای جهان خواهند بود.




متن حاضر، شانزدهمین شماره از مجموعه دانشجویان مکتب شهادت است و خلاصه‌ای از زندگی‌نامه دانشجوی بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.




زندگی نامه شهید؛ دانشجوی بهداشت عمومی که به جبهه رفت




شهيد محمدعلی غلامان در تاريخ 28 آبان 43 در تهران و در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. تحصيلات ابتدایی، راهنمایی و دبيرستانش را بدون وقفه و با موفقيت به پايان رساند. بعد از پيروزی انقلاب كه مصادف با دوران تحصيلش در دبيرستان بود، به همراه تحصیل به فعاليت در انجمن اسلامی دبيرستان پرداخت.




بعد از اخذ ديپلم، در كنكور سراسری سال 61 شركت کرد و در رشته بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز قبول شد. پس از مدتی به عنوان داوطلب امدادگر عازم جبهه شد و به امر رسيدگی مجروحين و امدادرسانی به آنها پرداخت.




در تاريخ 10 شهریور 63 در منطقه سومار به همراه جمعی از نيروهای رزمنده تحت محاصره نيروهای حزب دموكرات قرار گرفت. پس از اصابت گلوله آر‌پی‌جی و انفجار خودرو امدادشان از شدت جراحت و سوختگی شديد به شهادت رسید.




پيكر مطهر او به زادگاهش تهران منتقل شد و در 15 شهریور 63 در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.


وصیت‌نامه شهید؛ سنگر حجاب بهترین سنگرهاست


در وصیت‌نامه شهید غلامان آمده است: به یکایک شما سلام می‌رسانم و برای همه شما آرزوی موفقیت دارم. خواهران! همچون شیرمردان عرصه نبرد که با قطرات خونشان از سنگرها حراست می‌کنند، شما از سنگر حجاب که بهترین سنگرهاست و دشمن، تمامی توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تمامی قوای خود را متمرکز آن کرده است به‌خوبی حراست کنید.




انتهای پیام/4115/4126/ن



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته