دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1398 - 11:57
همراه با نمایشگاه کتاب/2؛

مسئولان به وعده‌ها برای حل مشکلات حوزه چاپ عمل نکرده‌اند

مسئول انتشارات دانشگاهی کیان گفت: مشکل اصلی تمام ناشران این است که مسئولان هنوز به وعده‌هایی که برای حل‌وفصل این مشکلات داده بودند، عمل‌ نکرده‌اند.
کد خبر : 376370
6b3b5070-1f1d-483b-ae20-dc5babb5a40f.jpg

ایمان عمرانی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار کرد: نشر دانشگاهی کیان در زمینه دانشگاهی و عمدتاً در حوزه کتاب‌های فنی و مهندسی فعالیت دارد که امسال نیز مانند سال‌های قبل در نمایشگاه کتاب حضوری فعال دارد.


وی افزود: تا به امروز چیزی بالغ‌ بر ۵۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم که عمده این کتاب‌ها در حوزه‌های فنی و مهندسی بوده‌اند. امیدواریم دانشجویان و جوانان که مخاطب اصلی این نمایشگاه هستند با حضور پرشور در این نمایشگاه از ناشرین کتاب حمایت کنند.


این فعال در حوزه انتشارات در مورد مشکلات نمایشگاه کتاب اذعان کرد: با وجود اینکه در روزهای اول نمایشگاه قرار داریم مشکلاتی از قبیل شرایط پرداخت و اتصال دستگاه‌های پوز و اطلاع‌رسانی حل‌ نشده‌اند که در روز اول تمامی غرفه‌داران با آن مواجه هستند که متأسفانه امسال نیز همچون سال‌های قبل این مشکلات وجود داشته و درست نشده است.


عمرانی به‌عنوان یکی از فعالان حوزه نشر کتاب گفت: مشکل اصلی تمام ناشران این است که مسئولین هنوز به وعده‌هایی که برای حل‌وفصل این مشکلات داده بودند، عمل‌ نکرده‌اند. با وجود این مشکلات نمی‌توان کتاب جدیدی تولید و یا در برخی موارد جلد دوم و چاپ مجدد برخی کتاب‌های اساسی و ضروری را برای جامعه دانشگاهی تولید کرد که این وضعیت هم به ضرر ناشران و هم به ضرر دانشجویان است. امسال نتوانستیم کتاب‌هایی را که قبلاً به مخاطب‌های خود وعده داده بودیم، تولید کنیم تا جایی که کتاب‌های منتشرشده در سال 97 به چند عدد رسیده است به‌صراحت می‌توان گفت که کاغذی برای تولید وجود ندارد.


وی گفت: اهل کتاب و کتاب‌خوانی همچون سال‌های قبل در نمایشگاه حضور دارند و ناشران از این بابت خوشحال هستند.


عمرانی در پایان تصریح کرد: امسال تغییری در شیوه ارائه بن‌های خرید کتاب داشتیم که متأسفانه غرفه‌های دانشگاهی به‌صورت آزمایشگاهی باید این طرح را اجرا کنند. خریداران کتاب از سیستم جدید خرید بن استفاده می‌کنند که متأسفانه برای این کار هیچ‌گونه امکانات ابتدایی در اختیار غرفه داران قرار داده نشده است. اینترنت ضعیف و عدم مدیریت مناسب در روزهای اول به‌شدت نمایان است.


انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته