دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 10:25
ابتکار:

مسئولین آموزش‌ عالی فرصت حضور زنان در این حوزه را افزایش دهند

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: انتظار می‌رود در حوزه مدیریت آموزش عالی حضور بیشتر زنان را شاهد باشیم.
کد خبر : 375323
معصومه+ابتکار.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار صبح امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره علم و زن که در دانشگاه تهران برگزار شد؛ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: مرحوم دکتر مریم میرزا‌خانی دارای تراز جهانی بود و این موضوع به جنسیت ارتباطی پیدا نمی‌کند.


معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری افزود: امیدواریم که در جمهوری اسلامی ایران با این تراز جهانی نقش زنان در علم را برای دنیا معرفی کنیم و این شخصیت‌های علمی را به نمایش بگذاریم. ما در مقابل این استعداد و توانمندی‌ها مسئول هستیم.


وی گفت: در چهلمین سال انقلاب اسلامی ۴۰ شاخص پیشرفت زنان را بررسی کردیم و قله این پیشرفت‌ها در علم و باز قله آن در آموزش عالی است. زنان توانستند تا ۶۰ درصد ورودی دانشگاهی بگیرند. حدود نیمی از دانشجویان و ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ما را زنان تشکیل می‌دهند و یک چهارم زنان جامعه ما دانشگاهی هستند.


معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در ادامه گفت: ۳۰ درصد مدیریت‌ها باید توسط زنان باشد؛ انتظار می‌رود در حوزه مدیریت آموزش عالی حضور بیشتر زنان را شاهد باشیم. حضور زنان در عرصه فرهنگی برکات زیادی برای کشور خواهد داشت و افق روشنی برای جوانان ما ترسیم خواهد کرد.


ابتکار گفت: روز تولد مریم میرزاخانی به عنوان روز جهانی ریاضیات در دنیا نام‌گذاری شده است و امیدواریم از این فرصت بین المللی به‌خوبی استفاده کنیم.


انتهای پیام/4107/4084/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب