دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1398 - 14:09
زنجانی در گفتگو با آنا:

گفتمان مهدویت در حوزه‌های مختلف نیاز به بازنگری دارد

استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: باید ابعاد مختلف مهدویت، مورد بحث قرار بگیرد؛ چه بسا بتوانیم بگوییم که این گفتمان نیاز به بازنگری جدید دارد.
کد خبر : 374090
محمود جمال الدین (زنجانی).png

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود جمال‌الدین زنجانی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مورد نقش حوزه و دانشگاه در بسط گفتمان مهدویت گفت: بحث گفتمان مهدویت جزء مباحث اسکله‌ای و اساسی حوزه علمیه است و اگر این‌گونه نباشد رابطه ما با نسل گذشته به‌طور کل قطع می‌شود.


استاد دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: حتماً باید گفتمان مهدویت در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور برای حفظ ارتباط با نسل گذشته و فرهنگ گذشته برگزار شود.


وی در مورد وظایف حال حاضر حوزه‌های علمیه کشور در بسط گفتمان مهدویت گفت: باید ابعاد مختلف مهدویت، زندگی حضرت مهدی (عج)، ابعاد شخصی و ابعاد جهانی ایشان باید مورد بحث قرار بگیرد؛ چه بسا که بتوانیم بگوییم که گفتمان کنونی نیاز به بازنگری جدید دارد.


زنجانی تصریح کرد: صرف اینکه مسئله مهدویت را به حالت تقدس نگاه کنیم و بگوییم امام زمان (عج) موجودی مقدس است و در غیبت به سر می‌برد و همیشه باید انتظار فرجش را بکشیم، کافی نیست، به نظر من مسئله مهدویت فراتر از این است.  


استاد دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه در گفتمان مهدویت مسئله تشکیل حکومت اسلامی مطرح شده است لذا این گفتمان باید فراتر از آن مقداری که الان مطرح است، مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد.


وی در رابطه با نقش حوزه و دانشگاه برای رسیدن جامعه به حکومت واحد جهانی تصریح کرد: حداقل نقشی که حوزه و دانشگاه دارند این است که می‌تواند زمینه را برای رسیدن به حکومت حضرت بقیةالله (عج) فراهم کند و از نظر فکری افکار جامعه را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کند.


زنجانی در پایان افزود: حداقل از نظر بُعد فرهنگی حوزه‌های علمیه می‌توانند افکار جامعه را مستعد و آماده ظهور کنند. از نظر مادی شاید وسایل فراهم نباشد اما حداقل این بذر می‌تواند در اذهان کاشته شود و ذهن‌ها برای پذیرش این موضوع مستعد شود.


انتهای پیام/4107/4126/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته