دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1398 - 11:48

استراتژی تولید محتوا چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

استراتژی تولیدمحتوا به کسب و کارها کمک می‌کند تا مطابق با کاربران خود محتوا تولید و منتشر کنند و نیازهای آنها را برطرف کند و به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ دهد.
کد خبر : 374021
5052f24600a09ee95c76eee51f46d9b4.jpeg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، استراتژی محتوا بر روی برنامه‌ریزی، تولید و انتشار محتوا تمرکز دارد و برای اکثر کسب و کارها یک ضرورت محسوب می‌شود و تاثیر بسزایی در سئو یه بهینه سازی سایت دارد. تا زمانی که یک استراتژی محتوای هدفمند و تدوین شده نداشته باشید و مطابق آن جلو نروید تلاش‌ و هزینه و وقت شما در زمینه‌ی سئو و تولید محتوا به نتیجه‌ای نخواهید رسید.


سئو چیست؟


به کلیه خدمات و فعالیت هایی که داخل و بیرون وب سایت انجام می شود تا وب سایت در نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرد سئو گفته می شود. سئو یک علم و دانش نیست بلکه یک فرآیند کاملا تجربی استو قوانین آن دائما در حال تغییر است.


استراتژی تولید محتوا به کسب و کارها کمک می‌کند تا مطابق با کاربران خود محتوا تولید و منتشر کنند و نیازهای آن‌ها را برطرف کند و به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ دهد. این استراتژی ساختار مشخصی به بازاریابی محتوایی کسب و کارهای آنلاین می‌دهد و وبسایت‌ها را از نظر تجربه‌ی کاربری بهینه‌سازی می‌کند و در نهایت نرخ تبدیل سایت را بالا می‌برد.


تدوین یک استراتژی محتوایی جامع سئو محور


هدف استراتژی محتوا تولید یک محتوای پربار، منسجم، تاثیرگذار و پایدر است. در حقیقت تدوین یک استراتژی محتوایی به شما می‌گوید چه محتوایی باید تولید کنید و چگونه آن را به مخاطبان خود برسانید. استراتژی محتوایی نقطه تلاقی سئو و تولید محتوا و تبلیغات است. برای اینکه یک استراتژی محتوایی تاثیرگذار و قدرتمند داشته باشید باید با المان‌های محتوا محور و مخاطب محور آشنا شوید.


المان‌های محتوا محور


این المان‌ها روی شناسایی و تعیین اهداف محتوا و بازاریابی محتوایی شما تمرکز دارد. اینکه چه محتوایی متناسب با اهداف شماست و چگونه هسته‌ی فعالیت‌های خود را کنترل کنید در این حیطه بررسی می‌شوند. موضوعات محتوا باید متناسب با نوع کسب و کار شما باشد، لحن محتوا که نمایانگر برند شماست و همچنین بکارگیری المان‌های سئو برای بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو و مواردی از این دست در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.


ساختار محتوا نیز در این بخش بررسی می‌شود. اولویت‌های محتوا، نحوه‌ی انتشار آن و چگونگی نگارش محتوا و نوع پیامی که از طریق محتوا به مخاطبان خود می‌رسانید به طور کامل و با جزئیات آن در تدوین یک استراتژی محتوایی تاثیرگذار اعمال می‌شوند.


المان‌های مخاطب محور


این المان‌ها شامل رفتار و خواسته‌ها و نیازهای مخاطبین و مشتریان شما می‌باشد. اینکه چه محتوایی از نظر آن‌ها تاثیرگذار است، چه نیازها و خواسته‌هایی دارند و چه نوع محتوایی متناسب با نیازها و خواسته‌های مخاطبان شما است باید به طور کامل و علمی بررسی شوند و در تدوین استراتژی به کار گرفته شوند. نحوه‌ی تعامل کسب و کارها با مشتریان از طریق ایجاد یک استراتژی صورت می‌گیرد و بدون استراتژی نمی‌توانید کاربران خود را حفظ کنید و باید وقت و انرژی بیشتری مصرف کنید.


چرخه‌ عمر محتوا


هر محتوا یک چرخه‌ی عمر دارد و از این چرخه برای بهبود استراتژی محتوایی استفاده می‌شود و شامل پنج مرحله می‌باشد.بررسی و آنالیز: این مرحله خارج از چارچوب تولید محتوا قرار دارد و با خود کسب و کار در ارتباط است. اینکه رقبای شما چه کسانی هستند. چه راه‌هایی برای رساندن محتوا به مخاطبین دارید. با چه سایت‌هایی همکاری دارید؟ استراتژی برندینگ شما چیست؟ و مواردی از این دست که تعیین می‌کند چه محتوایی تولید کنید.


1. استراتژی: در این مرحله منابع خود را تعیین می‌کنید و سعی می‌کنید لحن و ساختار مشخصی به محتوای خود ببخشید. نوع محتوا (متنی، صوتی، ویدیویی و …) و موضوعات نیز در این مرحله تعیین می‌شود.


2. برنامه‌ریزی: مدیریت محتوا و تدوین یک تقویم محتوایی برای منسجم کردن فعالیت‌های بازاریابی محتوا در این مرحله انجام می‌شود.


3. تولید محتوا: در این بخش محتوا تولید می‌شود و برای موتورهای جستجو و مخاطبین بهینه‌سازی می‌شود. ممکن است ساختار محتوا در این مرحله تغییراتی پیدا کند.


4. انتشار: در نهایت محتوا منتشر می‌شود و آمار بازدید و اشتراک‌گذاری و تاثیرگذاری آن بررسی و رصد می‌شوند تا ایرادات آن برطرف شوند و در صورت نیاز تغییراتی در ساختار و یا نوع محتوا اعمال می‌شود.


چند اصل اساسی در تدوین استراتژی محتوا مناسب سئو


برای اینکه بتوانید یک استراتژی محتوای قدرتمند داشته باشید رعایت چند اصل در اولویت قرار دارد:




  • به اهداف برند خود پایبند باشید. به طور کلی تمام تلاش‌های شما باید در راستای هدف شما باشد و در مورد استراتژی و بازاریابی محتوا هم باید همگام با اهداف برند حرکت کنید.




  • نیازهای مخاطبان در اولویت اول قرار دارند. باید تحقیق کنید و ببینید مخاطبان شما چه نیازها و یا سوالاتی دارند و سعی کنید به آن‌ها پاسخ دهید.




  • با مخاطبان و افکار آن‌ها ارتباط برقرار کنید و نظرات آن‌ها را به دقت بررسی کنید تا مخاطب ایده‌آل خود را شناسایی کنید.




  • سعی کنید از طریق محتوا با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.




  • مفید باشید. محتوای شما باید ارزش‌آفرین باشد. اگر بتوانید چیز سودمندی به مخاطبان خود ارائه کنید راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.




  • به روز باشید. هیچکس از محتوای منقضی شده و بدردنخور استقبال نمی‌کند.




  • تخصصی عمل کنید. اگر تخصصی که در زمینه‌ی کاری خود دارید را به کاربران عرضه کنید اعتبار بیشتری کسب می‌کنید.




  • قابل دسترسی باشید. اطمینان حاصل کنید که محتوای انتشاریافته‌ی شما بدون هر گونه ایراد در کانال‌های بازاریابی شما قابل دسترسی باشند تا خوانده شود.




  • تداوم را فراموش نکنید. استراتژی محتوا باید روی یک برنامه‌ی خاص استوار باشد و هیچگاه متوقف نشود. تاکید می‌کنیم استراتژی محتوایی شما نباید به هیچوجه متوقف شود.




  • محتوای خود را پروموت کنید. گاهی نیاز است تا با صرف هزینه‌ای محتوای خود را تبلیغ کنید تا کاربران بیشتری جذب کنید.




  • منعطف باشید. اگر احساس می‌کنید استراتژی محتوایی شما جوابگو نیست سعی کنید آن را تغییر دهید و یا بهینه‌سازی کنید. سعی کنید از آمارها و داده‌های کمی و کیفی در این زمینه استفاده کنید.




جمع بندی


استراتژی محتوا در حقیقت نقطه‌ی شروع تمام تلاش‌های بازاریابی شما می‌باشد. استراتژی محتوا گسترده‌ی وسیعی دارد و از سئو تا تولید محتوا و تبلیغات را شامل می‌شود. اگر یک کسب و کار آنلاین دارید و هنوز یک استراتژی محتوای تدوین شده ندارید از همین الان شروع کنید و با یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه همکاری کنید. شرکت سئوکار ارائه کننده خدمات مشاور سئو و آموزش سئو برای کسب و کار های مختلف است. جهت کسب اطلاعا بیشتر از سایت https://seokar.com/ بازدید نمایید.


انتهای پیام/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته