دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 12:29
رئیس بسیج اساتید کشور:

حفاظت از منابع طبیعی خواسته اصلی دانشگاهیان از قوه قضائیه است

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: دانشگاهیان خواستار مداخله جدی مدیریت جدید و تحولی قوه قضاییه در حفاظت از منابع طبیعی و پایداری آب‌وخاک در ایران هستند.
کد خبر : 372069
45ab27d8-8464-47fa-9889-2a634bca0016 (1).jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از بسیج اساتید کشور، مجتبی زارعی در نشست پویش ملّی کمک دانشگاهیان ایران به سیل‌زدگان کشور با اشاره به گواه متخصصین که مقدار بارش‌ها در نوع خود و در چند دهه اخیر بی‌سابقه بود، اظهار کرد: با ارزیابی اجمالی از استان‌های مختلف، فقدان حکمرانی جامع در آب‌وخاک کشور برای پایداری منابع زیستی و خاکی کشور، فقدان ارتباط معنادار دانشگاه‌ها و کارگزاران آب‌وخاک، تغییر کاربری اراضی و نبود آموزش عمومی از عمده‌ترین دلایل افزایش خسارت‌ها در سیل اخیر ارزیابی می‌شوند.


عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: زمین رفتار ما با خود را در یک فرایند هیدرولیکی به ما پس داد. این در حالی است که در فرهنگ و سنت ما به طبیعت و آب‌وخاک حرمت ویژه‌ای گذارده می‌شد مثلاً در بحارالانوار آمده است وجود مبارک پیامبر اعظم هرگاه از کنار کوه احد عبور می‌کردند می‌فرمود: هذا جبل احد؛ یحبّنا و نحبّه: این کوه احد است؛ او ما را دوست می‌دارد و ما هم او را دوست می‌داریم.


وی تصریح کرد: دانشگاهیانی که امروز با سلایق مختلف سیاسی در بسیج اساتید اجتماع کردند خواستار مداخله جدی مدیریت جدید و تحولی قوه قضاییه در حفاظت از منابع طبیعی و پایداری آب‌وخاک در ایران هستند. دانشگاهیان در این راه از هیچ کمکی به مدیریت جدید دستگاه قضا دریغ نخواهند کرد.


زارعی گفت: افزایش خسارت‌های اخیر در بارش رحمت الهی و البته خرابی‌های سیل نشان می‌دهد که ارتباط کارگزاران امر آب‌وخاک کشور قطع است و ضرورت دارد تا برای رفع این نقیصه علمی، دانشگاهیان و کارگزاران به هم نزدیک شوند تا مبادا ورود ایران آن‌گونه که گفته می‌شود وارد به دوره ترسالی شده سبب نغمت شود زیرا ما تجربه بدی از تبدیل نعمت‌هایی مثل نفت به ضرر و نغمت داریم.


رئیس بسیج اساتید کشور عنوان کرد: حضور استادان با گرایش‌های مختلف سیاسی در پویش ملی حمایت دانشگاهیان ایران از مردم سیل‌زده بیانگر آن است که قاطبه دانشگاهیان از هر گروه و صنفی در همه حوادث در کنار مردم و رنج دیدگان خواهند بود.


گفتنی است استادان شرکت‌کننده در این پویش ملّی در پایان این نشست به‌صورت نمادین تابلوی کسر یک یا چند روز از حقوق را امضا کردند. در این نشست اساتید دانشگاهی با سلایق مختلف سیاسی به دعوت بسیج اساتید تهران بزرگ در سازمان بسیج اساتید حضور داشتند همچنین در این نشست اعلام شد که چند تن از اساتید با گرایش‌ها مختلف حاضر در جمع به نمایندگی از همه دانشگاهیان بر روند جمع‌آوری کسر حقوق در دانشگاه‌های کشور نظارت خواهند کرد.


انتهای پیام/4107/


انتهای پیام/

برچسب ها: سیل مجتبی زارعی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته