دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1398 - 11:59
فیضی:

شعار رونق تولید را صرفاً در بنرها نبینیم

یک فعال دانشجویی گفت: مسئولان و مردم در کنار هم باید تلاش کنند تا شعار سال را اجرایی کرده و رونق تولید را صرفاً در بنرها نبینیم.
کد خبر : 370825
98-LimooGraphic.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، امیرحسین فیضی گفت: در روزهای آغازین سال 1398 که مانند سال‌های گذشته لحظاتی است که مسئولین از هر قشر و با هر دغدغه فکری‌ حتی به‌صرف رسم و عادت هم که شده اظهارنظر و تحلیل‌های گوناگونی در راستای وظایف خود از شعار سال جدید بیان می‌کنند، ذکر چند نکته به جوانان این مرزوبوم که در میدان‌های مختلف مبارزه، خود را ثابت کرده‌اند ضروری به نظر می‌رسد.


وی ادامه داد: بیانات تحویل سال مقام معظم رهبری بیانگر این موضوع است که با وجود تمام سختی‌ها و فضاسازی‌های منفی رسانه‌های معاند، ما در این مسیر پیشرفت کرده و توانسته‌ایم وارد مرحله جدیدی از جنگ اقتصادی شویم. در ابتدا برآیند کلی جامعه این‌چنین بود که ما در گام اول این جنگ بودیم، یعنی حمایت از تولید ملی، گامی که وظیفه‌ هر فرد از هر قشری چه مسئولان و مدیران کشوری و چه تولیدکننده‌ها، تاجران، کارمندان و سایر اقشار است.


عضو بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز بیان کرد: رونق تولید یعنی وارد شدن به گام دوم یعنی یک مرحله بالاتر از حمایت از کالای ایرانی، یعنی سنگین‌تر شدن وظیفه عمومی اقشار جامعه که حالا نه‌تنها باید از کالای ایرانی حمایت کرد بلکه باید شروع به پر کردن خلأها کرد، در مرحله‌ اول می‌گفتیم که خب فلان جنس ایرانی وجود دارد و وظیفه من حمایت از این کالا در مقابل نمونه‌های خارجی است، اما در فلان صنعت یا فلان کالا که نمونه ایرانی آن وجود ندارد دیگر ایرادی نیست و می‌توان با خیال راحت از جنس خارجی استفاده کرد. این مرحله تا حدود زیادی باعث فرهنگ‌سازی اعتماد به تولید ملی در بدنه جامعه گردید.


فیضی اضافه کرد: اما در گام دوم این‌که نمونه داخلی وجود ندارد یا تولید داخل کفاف مصرف کشور را نمی‌دهد و یا کیفیت قابل‌قبول را ندارد، دیگر قابل توجیه نیست بلکه خود مسئله اصلی است و هدف پر کردن این خلأ است. این وظیفه بر دوش تمام آحاد مردم و مسئولین هست. که خب قدم‌های دانشجویان و محققین در میدان تولید و تبدیل علم به فناوری، روی آوردن تولیدکنندگان و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران به عرصه‌هایی از تولید که رقابتی سخت را می‌طلبد از این قبیل است.


این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت سخت‌ترین و سنگین‌ترین وظیفه بر روی دوش مسئولین و سیاست‌گذاران هست، جایی که باید سیاست‌های خود را در بطن جامعه به‌گونه‌ای تنظیم و اجرا کنند که بخش مولد را شدیداً جذاب قرار دهد تا بستر مناسب و جذابیت کافی برای روی آوردن به این میدان برای هر فردی با هر توانی مهیا باشد و این میدان را میدان ایده‌آل خود بداند، چراکه تا زمانی که این‌گونه نباشد، نمی‌تواند بدنه جامعه و مردم را با خود همراه نماید و پیشرفتی حاصل نخواهد شد.


وی عنوان کرد: از سوی دیگر بانک‌ها به‌ عنوان قدرتمندترین نهاد سرمایه‌گذاری و جهت‌دهی اقتصاد کشور که اینجا نمی‌خواهیم از ایرادات و مشکلات ساختاری آن صحبت کنیم و در این مقال نمی‌گنجد، باید جهت‌دهی و سرمایه‌گذاری‌های خود را با وجود ریسک بالا و سوددهی کم به این بخش بیاورند، به‌جای تجارت و بنگاه‌داری معمول که همواره شاهد آن هستیم.


فیضی در پایان سخنان گفت: درنهایت آغاز سال 1398 و شروع گام دوم انقلاب ما را وارد عرصه‌ی جدیدی از جنگ اقتصادی کرد که باید خود را آماده‌ی سختی‌های آن‌که چه‌بسا بیش از گام اول باشد، کنیم.


انتهای پیام/4115/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته