دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کثیری:

خبر خوب باید از بطن جامعه بیرون آید

مدیرعامل سامانه اخبار رسمی خبر خوب را خبری دانست که از دل جامعه بیرون بیاید و برای مردم ملموس باشد.
کد خبر : 358650
605.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید کثیری در نشست هم‌اندیشی تخصصی خبر خوب که بعدازظهر امروز در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌ها و نهادهای تجاری نیز تلاش می‌کنند تا صدای خود را از طریق رسانه‌های مختلف به مخاطبانشان برسانند اما اکثر آنها توان این کار را ندارند و نمی‌توانند دستاوردشان را به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه کنند و از طرفی اکثر رسانه‌های ما کسب و کار محور نیستند.


وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده از بین ۵۰ رسانه برتر و اثرگذار کشور، مشخص شد که ۹۰ درصد آنها دولتی یا شبه‌دولتی هستند و از میان ۱۰۰ رسانه برتر کشور ۹۸ درصد اخبار بیشتر حکومتی و مرتبط با دولت است؛ آنچه در بحث اخبار خوب و پیشرفت‌های شرکت‌های خصوصی مطرح می‌شود این است که اکثر شرکت‌ها نمی‌توانند بازخور خوبی از فعالیت خود در رسانه‌ها داشته باشند.


مدیرعامل سامانه اخبار رسمی اذعان کرد: آنچه که ما در رسانه‌های خود تحت عنوان رپورتاژ آگهی با آن برخورد می‌کنیم در رسانه‌های خارجی به عنوان خبر خوب کار می‌شود.


کثیری در ادامه به بیان رویکردهایی پرداخت که باعث می‌شود به خبر خوب توجه چندانی نشود، گفت: نگاه سیاسی رسانه‌ها، افکار عمومی و میل جامعه به وضعیت موجود می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.


وی در پایان جذاب بودن از لحاظ محتوایی، الهام‌بخش بودن، باورپذیر بودن را به عنوان مهمترین شاخص‌های یک خبر خوب دانست و گفت: در صورتی که این خبر از بطن جامعه بیرون بیاید، خود مردم نقش رسانه را برای انتشار آن ایفا خواهند کرد.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

برچسب ها: جامعه رسانه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته