دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1397 - 15:50
انجمن اسلامی دانشگاه بهشتی:

وزیر اطلاعات درباره مسائل کارگران هفت‌تپه شفاف‌سازی کند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از وزیر اطلاعات درخواست کرد ضمن پیگیری موضوع کارگران هفت‌تپه با فوریت نسبت به شفاف‌سازی در رسانه‌ها اقدام کند.
کد خبر : 351584

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی عضو دفتر تحکیم وحدت در مورد تظاهرات کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق بیانیه‌ای صادر کرد.


در این بیانیه آمده است: متأسفانه مدتی است که به‌واسطه‌ خصوصی‌سازی‌های بدون نظارت و افسارگسیخته در کشور شاهد تظاهرات کارگران شریف این بنگاه‌ها به علت‌های معیشتی و عدم پرداخت حقوق هستیم. حال اسماعیل بخشی یکی از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه که به همین دلایل کارگران آن تظاهرات کرده بودند و این فرد هم به‌واسطه حضور و مدیریت بخشی از این تظاهرات مدتی بازداشت‌شده بود مدعی شده است که در مدت بازداشت توسط مأموران وزارت اطلاعات مورد شکنجه بدنی و روانی شدید و توهین قرارگرفته است، به‌گونه‌ای که بیان می‌دارد هنوز آثار جسمی آن موجود است.


این بیانیه تصریح می‌کند: ایران از اولین کشور‌هایی است که شکنجه را در قوانین خود منع کرده است و طبق قانون اساسی در هیچ شرایطی این عمل مجاز نبوده و عامل آن مستحق مجازات است و این حکم ریشه در احکام دین اسلام دارد که قانون اساسی هم منطبق با آن است. از طرف دیگر ضابطان قضایی حق توهین به متهم را ندارند و این عمل جرم تلقی می‌شود ولو برای کسب اطلاع و بازجویی باشد.


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در این بیانیه اظهار داشت: مطالبه در جهت شفافیت و اجرای کامل قانون را همواره رسالت اصلی خود قرار داده‌ایم و با توجه  به اینکه فضای جامعه در اثر این ادعا ملتهب گشته است و ادامه این روند موجب اعتماد به ادعا و کمرنگ شدن اعتماد عمومی به دستگاه‌های قضایی و نظامی می‌گردد که آفات مضر برای یک جامعه است. بدین‌وسیله از وزیر اطلاعات جناب آقای حجت‌الاسلام علوی درخواست می‌کند که ضمن پیگیری موضوع با قید فوریت نسبت و بررسی صحت یا کذب ادعا و برخورد قانونی با متخلفان در صورت وقوع جرم به روشنگری و شفاف‌سازی آن در رسانه‌ها بپردازند و علاوه بر آن با حضور در رسانه‌ها علت بازداشت این فرد را هم که موجب برخی گمانه‌زنی مبنی بر محدود کردن اجتماعات مجاز توسط این وزارتخانه گشته است روشن نمایند.


بی‌شک پاسخگویی و شفافیت از ارکان اصلی نظام مردم‌سالاری دینی می‌باشد و حتی نهادهای امنیتی هم جز در مواردی که به‌واسطه برخی مسائل امنیتی محرمانگی لازم است باید به این اصول پایبند باشند.


انتهای پیام/4108/4123/پ


 


انتهای پیام/

برچسب ها: دفتر تحکیم وحدت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب