5 درصد از دانشجویان علوم پزشکی در جشنواره تیتر 11 شرکت کردهاند
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور به میزبانی وزارت علوم، تحقیقات، فناوری و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و با شعار «آگاهی، شفافیت، مسئولیت» برگزار خواهد شد.
جشنواره سراسری نشریات دانشجویی با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی نشریات دانشجویی در سطح دانشگاههای کشور برگزار میشود و دانشجویان فعال نشریاتی در حوزههای مختلف کاری خود در این جشنواره شرکت میکنند.
این جشنواره در دهمین دوره خود به میزبانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بالغبر سیوچهار هزار اثر را دریافت کرد که از این تعداد در ۵۳ رسته و پنج بخش تعداد ۱۵۹ اثر بهعنوان اثر برگزیده تقدیر شدند.
این جشنواره شامل سه بخش رقابتی، نمایشگاهی و برنامههای جنبی است که بخش رقابتی آن شامل حوزههای آثار برگزیده همانند تیزر، خبر، مصاحبه، گزارش، سرمقاله و یادداشت، مقالههای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، صنفی، ادبی، هنری، دینی و قرآنی، علمی- علوم پایه، علمی - علوم پزشکی، علمی- علوم انسانی، علمی- علوم کشاورزی، دامپزشکی در محیطزیست، علمی- فنی و مهندسی علمی، هنر و معماری همچنین طرح، کاریکاتور، طنز، عکس، طرح روی جلد و گرافیک و صفحهآرایی است.
همچنین در بخش رقابتی نشریات برگزیده شامل نشریههایی صنفی، سیاسی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و قرآنی، ادبی، طنز و کارتون، علمی- تخصصی، علوم انسانی و... برگزار میشود.
در بخش رقابتی همراه با آثار برگزیده، نشریههای برگزیده فضای مجازی نیز مورد توجه قرار گرفته است که در این بخش از نشریهها و نویسندههای برتر تقدیر به عمل میآید.
در جشنواره تیتر۱۱ در بخش برنامههای جنبی بهمنظور بسط و توسعه فعالیتهای گروهی و انجام تبادلنظر بین دانشجویان شرکتکننده و همچنین افزایش مهارت و دانشِ دانشجویان، برنامههایی در قالب کارگاه، نشست تخصصی و جلسات گفتگو متناسب با بخشهای جشنواره برپا میشود.
از مجموع 28 هزار و 249 اثر ثبتشده تا پایان زمان مقرر جهت شرکت در جشنواره سراسری نشریات دانشجویی (تیتر11)، 13 هزار و 375 اثر یعنی معادل بیش از 47درصد کل آثار مربوط به دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی است که با توجه به جمعیت حدود 5 درصدی دانشجویان علوم پزشکی، مشارکتی خیرهکننده محسوب میشود.
انتهای پیام/4084/ 4122/خ
انتهای پیام/